Do zamknięcia jednego wejść do metra na stacji Świętokrzyska doszło we wtorek 23 kwietnia. W związku z powyższym poinformowaliśmy o zdarzeniu Wykonawcę Inwestycji, podjęliśmy działania zabezpieczające, m.in. zamknęliśmy wejście na stację - przekazała nam wówczas Anna Bartoń, rzecznik Metra Warszawskiego. Na konstrukcji wejścia miały pojawić się odkształcenia. Doniesienia potwierdził wykonawca inwestycji - firma Starbag. Do uszkodzenia doszło podczas uszczelniania ścian między budynkiem a stacją. Dowiedzieliśmy się, że między schodami a posadzką metra doszło do rozszczelnienia. W efekcie posadzka podniosła się o ok. 2 cm.
W środę, 22 maja, okazało się, że wejście z uszkodzoną konstrukcją może zostać zamknięte nawet na cały kolejny rok. Wszystko za sprawą inwestora, który zaproponował Zarządowi Transportu Miejskiego, że chwilowo przejmie część infrastruktury linii M1 przy Świętokrzyskiej i naprawi wyrządzone szkody.
W tej chwili nie możemy jeszcze wyrokować, jaka opinia zostanie wydana w tej sprawie. W tej chwili analizujemy, jak węzeł przesiadkowy na stacji Świętokrzyska będzie funkcjonować bez tego jednego wejścia. Musimy ustalić, jak duże utrudnienie będzie to stanowić dla naszych pasażerów. Trzeba wziąć pod uwagę, że z węzła zaczną już korzystać pasażerowie z Targówka i zapewne również z Woli - mówi nam Tomasz Kunert, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego.
ZOBACZ TEŻ: Najbardziej wkurzające zachowania w warszawskiej komunikacji miejskiej
Opinia Metra Warszawskiego
Anna Bartoń, rzecznik Metra Warszawskiego przekazała, że instytucja uważa proponowane rozwiązanie za bardzo racjonalne. W planach budowlanych inwestora i tak przewidziane są prace przebiegające bezpośrednio nad wejściem. Robotnicy mogliby zatem równolegle prowadzić prace naprawcze. Bartoń zdradziła, że jeśli ZTM pozytywnie zopiniuje propozycję inwestora, nowe - przebudowane wejście połączy się z budowanym wieżowcem. Wówczas przybrałoby formę identyczną do wejścia na stację od strony nowego Sezamu.
Budowa Central Point - szczegóły inwestycji
Budowa Central Point zgodnie z planami dewelopera (Immobel Poland) rozpoczęła się w kwietniu. W opisie inwestycji czytamy, że ma tu powstać jedyny w Polsce biurowiec na przecięciu dwóch linii metra. W rzeczywistości działka znajduje się tuż nad tunelami. Wymaga to dodatkowych działań podczas budowy. W zeszłym roku 39 metrów w głąb ziemi osadzono ściany szczelinowe, na których stanie 21-kondygnacyjny budynek.
POLECAMY TEŻ:
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?