Północno-wschodni odcinek II linii metra zaczyna nabierać kształtów. Na stacjach trwają prace wykończeniowe. Trwa intensywny montaż nagłośnienia, oświetlenia, wind, schodów i oznaczeń. - Wnętrza stacji północno-wschodniego odcinka metra są utrzymane w stonowanej kolorystyce. Szwedzka - grafitowym, Targówek - bieli a Trocka w odcieniach szarości. Dzięki temu będą korespondowały z kolejnym odcinkiem na Bródno. Najbardziej zaawansowane są prace na stacji Targówek - mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
Na suficie i ścianach zatorowych stacji Targówek ułożono już 80 proc. metalowych, perforowanych paneli, które stanowią element wystroju oraz mają tłumić hałasy. Gotowy jest także system nagłośnienia, a budowlane halogeny zastąpiło docelowe oświetlenie stacyjne.
Zobacz również: Znamy nazwy nowych stacji drugiej linii metra. Komisja nazewnictwa zmieniła nazwy stacji na Woli, Bemowie i Targówku
Również na pozostałych stacjach robotnicy intensywnie pracują. Pod ziemią jest większość wind i schodów ruchomych, trwa montaż urządzeń. W sumie na trzech stacjach tego odcinka znajdzie się 13 wind i 16 biegów schodów ruchomych.
Na stacjach montowane są również urządzeń sterowania ruchem w tunelach. Montowane są również tradycyjne semafory, które będą wykorzystywane do sterowania ruchem w sytuacjach awaryjnych.
Budowa 6-kilometrowego odcinka północno-wschodniego rozpoczęła się w marcu 2016 roku, a zakończy się wiosną 2019 roku.
Cała II linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta obecnie około 150 tysięcy pasażerów.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?