Długa historia nowych pociągów
W czerwcu 2018 r. Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na dostawy do 45 nowych pociągów. Przypominamy, że wygrała go Skoda, która zaoferowała 1,308 mld zł netto. Nie spodobało się to konkurentom, którzy odwołali się od wyniku. Skodzie zarzucali złożenie nierealnej oferty. W grudnia Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła jednak odwołania.
Ale to nie koniec historii. Już miesiąc później od orzeczenia KIO odwołali się najważniejsi w tym przetargu konkurenci Skody - Stadler i Siemens Mobility. Sąd Okręgowy, który zajmuje się sprawą, nie wyznaczył jednak jeszcze terminu rozprawy. To oznacza jedno - opóźnienie dostaw nowych pociągów.
400 tysięcy złotych wyrzucone w błoto. Marnujemy miliony bezpłatnych wejściówek do metra
Metro Warszawskie przekonuje, że nie ma ryzyka, iż spółka nie będzie miała czym obsługiwać kolejnego odcinka II linii metra, którego budowa zakończyła się w zeszłym tygodniu. II linia będzie obsługiwana pociągami Inspiro. Problem może pojawić się jednak przy następnych etapach wydłużania II linii. Na razie Metro zdecydowało, że nie będzie wycofywać pociągów rosyjskich. Na dniach przejdą przegląd najwyższego rzędu.
POLECAMY TEŻ:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?