Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Metro Warszawa, utrudnienia. Wymieniają prawie 3 kilometry szyn w podziemnych tunelach

Redakcja
archiwum naszemiasto.pl
Metro Warszawa, utrudnienia. Metro Warszawskie szykuje się do wymiany prawie 3 kilometrów szyn na I linii metra. W sumie wskazano 12 lokalizacji, w których tory wymagają wymiany. Prace będą prowadzone w przerwie nocnej, bez wstrzymywania ruchu, jednak pasażerowie muszą się liczyć z wydłużeniem czasu przejazdu pomiędzy kolejnymi etapami prac.

Przedmiotem zamówienia jest wymaniana 2820 m szyn 60E1 (tor bezstykowy) na I linii metra. Prace obejmą odcinki, na których stwierdzono znaczne zużycia główki szyny (pionowe lub boczne) bądź parametr szerokości toru zbliża się do wartości granicznej.

Czytaj też: Tajemnice metra warszawskiego. Laserowe skanery, system kamer i automatyczne sterowanie pociągami

Zamówienie ma zostać zrealizowane do połowy grudnia 2019 r. W sumie wskazano 12 lokalizacji. W torze 1 prace będą prowadzone na stacji A10 Pole Mokotowskie, na odcinkach B16/17 Ratusz – Dw. Gdański i B18 Dw. Gdański – Plac Wilsona. W torze 2 prace obejmą stacje A11 Politechnika, A17 Dworzec Gdański oraz odcinki B16/B17 Plac Wilsona – Dw. Gdański i B18 przed stacją Dw. Gdański.

Dlaczego metro jeździ wolniej?

Prace będą realizowane wyłączne w przerwie nocnej, między godz. 1 a 4, podczas pięciu zmian w tygodniu. Wykonawca, podczas jednej zmiany roboczej, będzie mógł prowadzić prace w jednym torze w maksymalnie dwóch lokalizacjach. Po zakończeniu każdej zmiany roboczej wykonawca jest zobowiązany do doprowadzenia torowiska do stanu zapewniającego ruch pociągów, z ewentualnymi ograniczeniami prędkości.

Metro w Warszawie. Wkrótce powstaną trzy nowe linie. Oto dok...

– Z uwagi na stosunkowo bardzo krótki czas przerwy nocnej, podczas której można wykonywać prace, a także ze względu na proces technologiczny spawania termitowego nie jest możliwe dokonanie wymiany szyny i połączenia jej w torze z wykonaniem spoiny. W takim przypadku stosuje się złącza tymczasowe, które z uwagi na bezpieczeństwo wymuszają wprowadzenia ograniczenia prędkości. Po ułożeniu nowych szyn tor musi zostać wstępnie wyregulowany, tak aby umożliwić przywrócenie ruchu pasażerskiego – wyjaśniała, przy okazji wcześniejszych prac, Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Termin składania ofert mija 25 kwietnia O wyborze zdecydują cena (90%) oraz skrócenie terminu realizacji zamówienia (10%).

ZOBACZ TEŻ: Otwockie świdermajery. Drewniane perły podwarszawskiej architektury [ZDJĘCIA, WIDEO]

Otwockie świdermajery. Zobacz zapomniane perły podwarszawski...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto