Metro Warszawskie podpisało kluczowy przetarg dla budowy III linii. Chętne były trzy firmy

Redakcja
Urząd Miasta st. Warszawy
Metro Warszawskie poinformowało o wybraniu najkorzystniejszej oferty w przetargu na wykonanie "Prac przedprojektowych - ETAP I - PRAGA – III linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową (STP) Kozia Górka w Warszawie". Nowa linia zostanie poprowadzona w kierunku Gocławia od stacji Stadion Narodowy. Powstanie łącznie sześć nowych stacji.

Jak przekazało Metro Warszawskie, jeszcze 28 czerwca tego roku zakończył się etap składania ofert w przetargu na wykonanie "Prac przedprojektowych - ETAP I - PRAGA – III linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową (STP) Kozia Górka w Warszawie" w zakresie niezbędnym do ogłoszenia postępowania w formule projektuj i buduj.

Metro Warszawskie. III linia metra za ponad 19 mln zł

Metro Warszawskie w związku z ogłoszonym przetargiem otrzymało trzy oferty. Chętne na realizację inwestycji były firmy:

  • ILF CONSULTING ENGINEERS POLSKA Sp. z o.o.,
  • EGIS POLAND Sp. z o.o.
  • BIURO PROJEKTÓW "METROPROJEKT" Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum.
Teren stacji  C21 Bródno. Koniec metra na wschodnim odcinku II linii. Widać na ścianach i słupach jeszcze zbrojenia.

Budowa metra na Bródnie. Bomby, woda, tramwaje i inne trudno...

Jak podał portal "Transport-Publiczny", wszystkie trzy firmy zmieściły się w budżecie określonym na 33,8 mln zł brutto. Zaproponowane w przetargu kwoty wahały się od 19,2 mln zł do 27,8 mln zł brutto. Głosami Komisji Przetargowej, która pracowała od 7 lipca, zwyciężyła firma ILF CONSULTING ENGINEERS POLSKA Sp. z o.o, która wyceniła prace najtaniej.

Oferty były oceniane przede wszystkim pod kątem ceny. Inne kryteria, które także były brane pod uwagę to doświadczenia firmy i jej pracowników w realizacji takich inwestycji oraz wykonanie uproszczonego projektu koncepcyjnego.

Co dalej z budową trzeciej linii metra?

Pierwszy etap realizacji linii M3 obejmuje odcinek o długości 8 km, gdzie zlokalizowane będzie sześć stacji pasażerskich i cała infrastruktura towarzysząca.

Od podpisania umowy wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację zamówienia. Chodzi m.in. o wykonanie projektu koncepcyjnego – zarówno raportu wstępnego i końcowego, ustalenie stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą i cenę stanu okolicznych budynków. Ponadto niezbędne będzie przeprowadzenie analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających.

Zwycięska firma w ciągu 18 miesięcy musi również dostarczyć gotową dokumentację hydrogeologiczną i geologiczno-inżynierską i specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Następnym krokiem jest rozpisanie przetargu na budowę metra. Powinno nastąpić to niedługo po zakończeniu prac na które właśnie podpisano umowę.

"Nowa linia zostanie poprowadzona ze stacji Stadion Narodowy. Stamtąd M3 pojedzie na kolejne stacje: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i stację Gocław. Oprócz tego, w kolejnym etapie budowy, powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce" – informuje Metro Warszawskie.

Mniej plastiku na owocach i warzywach

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie