Obecnie maszynista kieruje pociągiem na podstawie semaforów. SOP 2 pozwala na to, by elektronika sama określała prędkość pociągów, a także to, kiedy mają się zatrzymać. Dzięki nowej technologii metro kursowałoby dwa razy szybciej, czyli średnio co półtorej, a nie co trzy minuty jak obecnie. Znacznie szybciej przebiegałoby też zawracanie pociągów.
Nowy system zarządzania ruchem na razie jest wykorzystywany jako narzędzie pomocnicze dla motorniczych. Aby zacząć go wykorzystywać na co dzień, Metro Warszawskiemusi otrzymać certyfikaty z Urzędu Transportu Kolejowego.
System będzie bardzo potrzebny zwłaszcza po uruchomieniu II linii metra. Aktualnie jedna linia obsługuje ponad 500 tys. pasażerów dziennie. Według szacunków, po otwarciu centralnego odcinka II linii, liczba podróżnych w "starym metrze" zwiększy się o kolejne 300 tysięcy. Pociągi z nowym systemem mają więc wspomóc właśnie I linię.
źródło: tvnwarszawa.pl
Jak Disney wzbogacił przez lata swoje portfolio?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?