W Warszawie stale rosła liczba przybywających obywateli Ukrainy, którzy bardzo często potrzebowali pomocy i informacji. Dlatego władze miasta uruchomiły Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 w języku ukraińskim.
- W pierwszej kolejności, na portalu warszawa19115.pl uruchomiona została podstrona Dla Obywateli Ukrainy z informacjami skierowanymi do mieszkańców Warszawy oraz do obywateli Ukrainy – wskazuje rzeczniczka Urzędu Miasta Monika Beuth-Lutyk.
Miejskie Centrum Kontaktu i 12 sekcji tematycznych
Jak przekazał ratusz, zawartość portalu została podzielona na 12 sekcji tematycznych, tak aby łatwo można było wyszukać informacje dotyczące możliwości oferowania i otrzymywania pomocy, możliwych form pomocy, procedur administracyjnych oraz przysługujących obywatelom Ukrainy praw. Wszystkie informacje na stronie były na bieżąco tłumaczone na język ukraiński.
W tym czasie miasto poszukiwało osób mówiących biegle po ukraińsku, które mogłyby obsługiwać kanały kontaktu Warszawa 19115. Chodziło o tłumaczenia na stronie oraz obsługę telefonu, czatu i maila.
Już 7 marca zostały zatrudnione pierwsze osoby ukraińskojęzyczne, a od 15 marca uruchomiona została obsługa wybranych kanałów kontaktu w określonych przedziałach czasowych. Natomiast obsługa w języku ukraińskim odbywa się całodobowo od 1 maja.
Z danych ratusz wynika, że Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, w okresie od 24 lutego do 7 maja 2022 zarejestrowało ogółem 147 346 wszystkich zgłoszeń, w tym 7263 dotyczyło bezpośrednio spraw związanych z tematem ukraińskim.
Pierwsze zgłoszenia zazwyczaj dotyczyły różnych form pomocy, zbiórek darów, punktów recepcyjnych oraz spraw związanych z komunikacją miejską.
Miejskie Centrum Kontaktu. Nawet 200 zgłoszeń dziennie
Najwięcej kontaktów w tych sprawach odnotowano w marcu, w tym 4 i 25 marca powyżej 200 dziennie.
- W kolejnych tygodniach zaczęto poszukiwać mieszkań, a także informacji związanych z możliwościami edukacji ukraińskich dzieci w warszawskich szkołach i przedszkolach. Obecnie najważniejsze obszary to pesel, dostępne formy pomocy socjalnej oraz informacje dotyczące dofinansowania pobytu gości z Ukrainy u polskich rodzin – dodaje Beuth-Lutyk.
Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 założono dokładnie 4 listopada 2013 roku. Usługi "Warszawa 19115" służą przyjmowaniu spraw od mieszkańców i przekazywaniu ich do odpowiednich urzędników. Nad tym procesem czuwa każdego dnia ponad 50 konsultantów. Biuro jest otwarte 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Z warszawskim centrum można kontaktować się telefonicznie, poprzez aplikację mobilną, czat na portalu internetowym oraz poprzez e-maila.
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?