Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 w języku ukraińskim. "Mieliśmy nawet 200 zgłoszeń dziennie"

Alicja Glinianowicz
Alicja Glinianowicz
UM Warszawa / R. Motyl
Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 jeszcze na samym początku wojny na Ukrainie rozpoczęło prace nad budowaniem oferty po ukraińsku. Było to związane z nagłym i ogromnym napływem ludności zza wschodniej granicy, którzy w Polsce szukali schronienia przed brutalną inwazją Rosji na ich kraj. Stołeczny ratusz poinformował o funkcjonowaniu portalu pomocowego. W ciągu zaledwie 2,5 miesiąca zarejestrowano w stolicy 147 346 zgłoszeń, w tym 7263 dotyczyło bezpośrednio spraw związanych z tematem ukraińskim.

W Warszawie stale rosła liczba przybywających obywateli Ukrainy, którzy bardzo często potrzebowali pomocy i informacji. Dlatego władze miasta uruchomiły Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 w języku ukraińskim.

- W pierwszej kolejności, na portalu warszawa19115.pl uruchomiona została podstrona Dla Obywateli Ukrainy z informacjami skierowanymi do mieszkańców Warszawy oraz do obywateli Ukrainy – wskazuje rzeczniczka Urzędu Miasta Monika Beuth-Lutyk.

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 w języku ukraińskim...

Miejskie Centrum Kontaktu i 12 sekcji tematycznych

Jak przekazał ratusz, zawartość portalu została podzielona na 12 sekcji tematycznych, tak aby łatwo można było wyszukać informacje dotyczące możliwości oferowania i otrzymywania pomocy, możliwych form pomocy, procedur administracyjnych oraz przysługujących obywatelom Ukrainy praw. Wszystkie informacje na stronie były na bieżąco tłumaczone na język ukraiński.

W tym czasie miasto poszukiwało osób mówiących biegle po ukraińsku, które mogłyby obsługiwać kanały kontaktu Warszawa 19115. Chodziło o tłumaczenia na stronie oraz obsługę telefonu, czatu i maila.
Już 7 marca zostały zatrudnione pierwsze osoby ukraińskojęzyczne, a od 15 marca uruchomiona została obsługa wybranych kanałów kontaktu w określonych przedziałach czasowych. Natomiast obsługa w języku ukraińskim odbywa się całodobowo od 1 maja.

Z danych ratusz wynika, że Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, w okresie od 24 lutego do 7 maja 2022 zarejestrowało ogółem 147 346 wszystkich zgłoszeń, w tym 7263 dotyczyło bezpośrednio spraw związanych z tematem ukraińskim.

Pierwsze zgłoszenia zazwyczaj dotyczyły różnych form pomocy, zbiórek darów, punktów recepcyjnych oraz spraw związanych z komunikacją miejską.

Miejskie Centrum Kontaktu. Nawet 200 zgłoszeń dziennie

Najwięcej kontaktów w tych sprawach odnotowano w marcu, w tym 4 i 25 marca powyżej 200 dziennie.

- W kolejnych tygodniach zaczęto poszukiwać mieszkań, a także informacji związanych z możliwościami edukacji ukraińskich dzieci w warszawskich szkołach i przedszkolach. Obecnie najważniejsze obszary to pesel, dostępne formy pomocy socjalnej oraz informacje dotyczące dofinansowania pobytu gości z Ukrainy u polskich rodzin – dodaje Beuth-Lutyk.

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 założono dokładnie 4 listopada 2013 roku. Usługi "Warszawa 19115" służą przyjmowaniu spraw od mieszkańców i przekazywaniu ich do odpowiednich urzędników. Nad tym procesem czuwa każdego dnia ponad 50 konsultantów. Biuro jest otwarte 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Z warszawskim centrum można kontaktować się telefonicznie, poprzez aplikację mobilną, czat na portalu internetowym oraz poprzez e-maila.

od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto