Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 w języku ukraińskim. "Mieliśmy nawet 200 zgłoszeń dziennie"

Alicja Glinianowicz
Alicja Glinianowicz
UM Warszawa / R. Motyl
Udostępnij:
Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 jeszcze na samym początku wojny na Ukrainie rozpoczęło prace nad budowaniem oferty po ukraińsku. Było to związane z nagłym i ogromnym napływem ludności zza wschodniej granicy, którzy w Polsce szukali schronienia przed brutalną inwazją Rosji na ich kraj. Stołeczny ratusz poinformował o funkcjonowaniu portalu pomocowego. W ciągu zaledwie 2,5 miesiąca zarejestrowano w stolicy 147 346 zgłoszeń, w tym 7263 dotyczyło bezpośrednio spraw związanych z tematem ukraińskim.

W Warszawie stale rosła liczba przybywających obywateli Ukrainy, którzy bardzo często potrzebowali pomocy i informacji. Dlatego władze miasta uruchomiły Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 w języku ukraińskim.

- W pierwszej kolejności, na portalu warszawa19115.pl uruchomiona została podstrona Dla Obywateli Ukrainy z informacjami skierowanymi do mieszkańców Warszawy oraz do obywateli Ukrainy – wskazuje rzeczniczka Urzędu Miasta Monika Beuth-Lutyk.

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 w języku ukraińskim...

Miejskie Centrum Kontaktu i 12 sekcji tematycznych

Jak przekazał ratusz, zawartość portalu została podzielona na 12 sekcji tematycznych, tak aby łatwo można było wyszukać informacje dotyczące możliwości oferowania i otrzymywania pomocy, możliwych form pomocy, procedur administracyjnych oraz przysługujących obywatelom Ukrainy praw. Wszystkie informacje na stronie były na bieżąco tłumaczone na język ukraiński.

W tym czasie miasto poszukiwało osób mówiących biegle po ukraińsku, które mogłyby obsługiwać kanały kontaktu Warszawa 19115. Chodziło o tłumaczenia na stronie oraz obsługę telefonu, czatu i maila.
Już 7 marca zostały zatrudnione pierwsze osoby ukraińskojęzyczne, a od 15 marca uruchomiona została obsługa wybranych kanałów kontaktu w określonych przedziałach czasowych. Natomiast obsługa w języku ukraińskim odbywa się całodobowo od 1 maja.

Z danych ratusz wynika, że Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, w okresie od 24 lutego do 7 maja 2022 zarejestrowało ogółem 147 346 wszystkich zgłoszeń, w tym 7263 dotyczyło bezpośrednio spraw związanych z tematem ukraińskim.

Pierwsze zgłoszenia zazwyczaj dotyczyły różnych form pomocy, zbiórek darów, punktów recepcyjnych oraz spraw związanych z komunikacją miejską.

Miejskie Centrum Kontaktu. Nawet 200 zgłoszeń dziennie

Najwięcej kontaktów w tych sprawach odnotowano w marcu, w tym 4 i 25 marca powyżej 200 dziennie.

- W kolejnych tygodniach zaczęto poszukiwać mieszkań, a także informacji związanych z możliwościami edukacji ukraińskich dzieci w warszawskich szkołach i przedszkolach. Obecnie najważniejsze obszary to pesel, dostępne formy pomocy socjalnej oraz informacje dotyczące dofinansowania pobytu gości z Ukrainy u polskich rodzin – dodaje Beuth-Lutyk.

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 założono dokładnie 4 listopada 2013 roku. Usługi "Warszawa 19115" służą przyjmowaniu spraw od mieszkańców i przekazywaniu ich do odpowiednich urzędników. Nad tym procesem czuwa każdego dnia ponad 50 konsultantów. Biuro jest otwarte 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Z warszawskim centrum można kontaktować się telefonicznie, poprzez aplikację mobilną, czat na portalu internetowym oraz poprzez e-maila.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosja niszczy ukraiński przemysł

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie