Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Z jakimi problemami najczęściej dzwonią mieszkańcy?
Odpady, drogi i przekształcenia własnościowe
Zgłoszenia związane z odpadami w mieście stanowiły w ubiegłym roku prawie 48 proc. zgłoszeń interwencyjnych przyjmowanych za pośrednictwem Warszawa 19115. Warszawiacy zwracali często uwagę na sprawy związane z utrzymaniem czystości w mieście – organizację odbioru śmieci, przepełnione śmietniki, nielegalne wysypiska, zniszczenie koszy na śmieci lub ich brak. - Dzięki czujności mieszkańców odpowiednie służby mogą szybciej usuwać nielegalne wysypiska, ale także kontrolować jakość pracy firm odbierających nieczystości – informuje stołeczny ratusz. Ważne dla warszawiaków były także problemy drogowe. W 2020 stanowiły ponad 30 proc. zgłoszeń interwencyjnych. Dzięki zgłoszeniom mieszkańców, służby miejskie mogły szybciej reagować m.in. na zniszczenia nawierzchni dróg, popsute oświetlenie uliczne, niedziałającą sygnalizację świetlną lub źle zaparkowane pojazdy. - Ze względu na zmiany stanu prawnego dotyczącego przekształceń własnościowych mieszkańcy pytali o sprawy podatkowe. W maju i czerwcu ub.r. mieszkańcy zainteresowani byli dodatkowo sprawami związanymi z organizacją wyborów prezydenckich – dodaje ratusz.