Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” jest odpowiedzią na potrzeby społeczne - aż 51% młodych Polaków uważa, że edukacja nt. życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą młodzież otrzymuje w szkole jest niedostateczna. Z badania CBOS przeprowadzonego w ramach III edycji Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” wynika, iż również dziadkowie – rodzice młodocianych rodziców skrytykowali stan wiedzy przekazywanej w szkole. Według nich zajęcia nie są prowadzone przez odpowiednio przygotowaną kadrę, za mało mówi się o antykoncepcji i konsekwencjach rozpoczęcia współżycia seksualnego.
Inicjatorzy kampanii zadecydowali, że akcje w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa, celowo uwzględniającego w kalendarzu Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca, odbędą się w 5 miastach Polski. Akcja inaugurująca kampanię odbyła się w Zielonej Górze na Placu Bohaterów Westerplatte.
Podczas akcji w namiocie kampanii można było skorzystać z porad ekspertów: Joanny Teler – lekarza, ginekologa, Joanny Dec – edukatora seksualnego i doradcy rodzinnego z Towarzystwa Rozwoju Rodziny, które objęło patronat honorowy nad kampanią. Przybyli na Plac Bohaterów Westerplatte mogli otrzymać broszury edukacyjne „Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę” oraz wziąć udział w quizach edukacyjnych z nagrodami. Parom, które świadomie planują rodzinę porad udzielała Joanna Habura z zielonogórskiej Szkoły Rodzenia „Ksenia”. Najmłodsi goście kampanii mogli uczestniczyć w zabawach związanych z tematem rodziny prowadzonych przez animatora.
Nieświadomość i beztroska szybko może zmienić dotychczasowe życie nastolatków, a niekiedy nawet prowadzić do dramatów rodzinnych związanych z pojawieniem się niechcianej ciąży. Nierzadkie są sytuacje, kiedy nastolatki rodzą dzieci, a media informują o noworodkach porzucanych na śmietnikach. We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to kolejne przeprowadzone na potrzeby kampanii badania CBOS .
„Wczesne rodzicielstwo jest skutkiem słabej edukacji seksualnej w szkołach, ale także braku rozmów w domu z rodzicami na tematy związane z dojrzewaniem , inicjacją seksualną, ale przede wszystkim rozmów o odpowiedzialności czy szacunku, jakie się wiążą z rozpoczęciem życia seksualnego” – mówi Joanna Teler, lekarz ginekolog ze Szpitala Wojewódzkiego w Zielonej Górze.
Według wyników badania CBOS* 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny.
Kolejne akcje edukacyjne w ramach kampanii odbędą się w: Krakowie (30.05), Katowicach (6.06), Kielcach (13.06) i Rzeszowie (20.06).
Tradycyjnie patronat honorowy nad kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest firma Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o. – patron świadomego rodzicielstwa.
Patroni honorowi w Zielonej Górze: Prezydent Miasta Zielona Góra Janusz Kubicki, Marszałek Województwa Lubuskiego Marcin Jabłoński
Więcej informacji na stronie internetowej www.swiadomerodzicielstwo.com.
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?