Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa został zainaugurowany w Zielonej Górze

Redakcja MM
Redakcja MM
Fot.: materiały organizatorów akcji
www.swiadomerodzicielstwo.com
Fot.: materiały organizatorów akcji www.swiadomerodzicielstwo.com Ilustracja Redakcji MM
23 maja z okazji Dnia Matki w Zielonej Górze ruszył Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa. Mieszkańcy, którzy przybyli na Plac Bohaterów, mogli skorzystać z bezpłatnych porad ginekologa i doradcy rodzinnego, a młodzież otrzymała atrakcyjne gadżety za wiedzę w zakresie antykoncepcji.

Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” jest odpowiedzią na potrzeby społeczne - aż 51% młodych Polaków uważa, że edukacja nt. życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą młodzież otrzymuje w szkole jest niedostateczna. Z badania CBOS przeprowadzonego w ramach III edycji Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” wynika, iż również dziadkowie – rodzice młodocianych rodziców skrytykowali stan wiedzy przekazywanej w szkole. Według nich zajęcia nie są prowadzone przez odpowiednio przygotowaną kadrę, za mało mówi się o antykoncepcji i konsekwencjach rozpoczęcia współżycia seksualnego.
 
Inicjatorzy kampanii zadecydowali, że akcje w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa, celowo uwzględniającego w kalendarzu Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca, odbędą się w 5 miastach Polski. Akcja inaugurująca kampanię odbyła się w Zielonej Górze na Placu Bohaterów Westerplatte.
 
Podczas akcji w namiocie kampanii można było skorzystać z porad ekspertów: Joanny Teler – lekarza, ginekologa, Joanny Dec – edukatora seksualnego i doradcy rodzinnego z Towarzystwa Rozwoju Rodziny, które objęło patronat honorowy nad kampanią. Przybyli na Plac Bohaterów Westerplatte mogli otrzymać broszury edukacyjne „Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę” oraz wziąć udział w quizach edukacyjnych z nagrodami. Parom, które świadomie planują rodzinę porad udzielała Joanna Habura z zielonogórskiej Szkoły Rodzenia „Ksenia”. Najmłodsi goście kampanii mogli uczestniczyć w zabawach związanych z tematem rodziny prowadzonych przez animatora.
 
Nieświadomość i beztroska szybko może zmienić dotychczasowe życie nastolatków, a niekiedy nawet prowadzić do dramatów rodzinnych związanych z pojawieniem się niechcianej ciąży. Nierzadkie są sytuacje, kiedy nastolatki rodzą dzieci, a media informują o noworodkach porzucanych na śmietnikach. We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to kolejne przeprowadzone na potrzeby kampanii badania CBOS .
 
„Wczesne rodzicielstwo jest skutkiem słabej edukacji seksualnej w szkołach, ale także braku rozmów w domu z rodzicami na tematy związane z dojrzewaniem , inicjacją seksualną, ale przede wszystkim rozmów o odpowiedzialności czy szacunku, jakie się wiążą z rozpoczęciem życia seksualnego” – mówi Joanna Teler, lekarz ginekolog ze Szpitala Wojewódzkiego w Zielonej Górze.  
 
Według wyników badania CBOS* 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny.
 
Kolejne akcje edukacyjne w ramach kampanii odbędą się w: Krakowie (30.05), Katowicach (6.06),  Kielcach (13.06) i Rzeszowie (20.06).
 
Tradycyjnie patronat honorowy nad kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest firma Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o. – patron świadomego rodzicielstwa.
 
Patroni honorowi w Zielonej Górze: Prezydent Miasta Zielona Góra Janusz Kubicki, Marszałek Województwa Lubuskiego Marcin Jabłoński
 
Więcej informacji na stronie internetowej www.swiadomerodzicielstwo.com.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto