kr

avatarkr

Warszawa

Zwycięskie biblioteki z województwa mazowieckiego zachwycone udziałem w akcji „Przerwa na wspólne cz

2017-12-11 14:56:51

Blisko 1000 bibliotek z całej Polski walczyło o cenne zestawy książek i akcesoriów, dzięki którym wspólne czytanie rodziców i dzieci może być jeszcze przyjemniejsze i prostsze. Kampania „Przerwa na wspólne czytanie” zainicjowana przez Kinder Mleczna Kanapka spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, a w województwie mazowieckim trzy biblioteki znalazły się w gronie szczęśliwych zwycięzców.
W gronie 20 zwycięzców z całej Polski, z województwa mazowieckiego znalazły się: Gminna Biblioteka Publiczna w Sarnakach, Gminna Biblioteka Publiczna w Czerwinie, oraz Gminna Biblioteka Publiczna w Nowym Pilczynie, które zajęły odpowiednio 13., 16. i 18. miejsce. Oddano na nie łącznie 138 686 głosów, dzięki czemu każda z nich otrzyma pakiet 250 książek dla dzieci oraz wygodne pufy.
Nasza biblioteka przystąpiła do akcji Kinder Mleczna Kanapka przede wszystkim ze względu na atrakcyjną wygraną. Pięknie wydanych książek nigdy za wiele. Był to swoisty test, który udowodnił, że nie egzystujemy gdzieś na peryferiach wydarzeń, ale nasza biblioteka jest rozpoznawalna i popularna w lokalnym środowisku. – mówi dyrektor Violetta Zawadka z Gminnej Biblioteki Publicznej w Sarnakach.
Gminna Biblioteka Publiczna po raz pierwszy wzięła udział w tego typu akcji. Jednym z powodów była chęć powiększenia księgozbioru o książki dla dzieci. Ku naszej radości zaangażowanie czytelników przerosło nasze oczekiwania i pokazało, że jesteśmy jak jedna wielka „czytelnicza” rodzina. Mamy nadzieję, że ta integracja osób podczas udziału w akcji przełoży się na powiększenie grona naszych czytelników, którzy z ogromną przyjemnością będą korzystać z nowych książek i częściej odwiedzać naszą bibliotekę. – skomentowała Ewelina Kulesza, dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Czerwinie.
Lokalna społeczność bardzo się zaangażowała i zintegrowała wokół słusznej sprawy. Głosy na naszą Bibliotekę płynęły z całej Polski. Radość z wygranej była ogromna. Zdobyta nagroda na pewno pozytywnie wpłynie na rozwój czytelnictwa wśród dzieci i ich rodziców, bo to oni utożsamiają się z tą wygraną. Mają poczucie dobrze wypełnionej misji. Książki wykorzystamy do zajęć czytelniczych i głośnego czytania w Bibliotece. – podsumował przedstawiciel biblioteki w Nowym Pilczynie.
Celem kampanii „Przerwa na wspólne czytanie” od samego początku było wspieranie idei wspólnego czytania rodziców i dzieci. Miłość i troska o nasze pociechy to wartości szczególnie podkreślane przez Kinder Mleczna Kanapka, która skupia się na istocie małych chwil i drobnych gestów, dzięki którym dzieci czują się bezpiecznie i są gotowe do poznawania świata. Znalezienie momentu na wspólną lekturę z dzieckiem to źródło wielu cennych korzyści – od budowania więzi emocjonalnej (73% badanych rodziców ), dawanie maluchowi poczucia, że jest kochany i zauważony, po wspieranie jego wyobraźni, rozwijanie języka czy ćwiczenie pamięci i koncentracji. Wybór książek nastręcza rodzicom niejednokrotnie wiele trudności, dlatego dorośli sięgając po wspólną lekturę, najczęściej decydują się na taki tytuł, który znają z dzieciństwa (61%), sam maluch prosi o jego przeczytanie (55%), a blisko połowa z nich kieruje się rekomendacjami nauczyciela bądź bibliotekarza. Co równie istotne, rodzice w różny sposób pozyskują książki – blisko ¾ z nich je kupuje, nieco ponad połowa z chęcią korzysta z księgozbiorów w bibliotekach.
Kampania „Przerwa na wspólne czytanie” doskonale odpowiedziała na potrzeby rodziców, jak też bibliotek, które niejednokrotnie mają problem z pozyskaniem nowych książek będących interesującą lekturą zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu lokalnych społeczności i samych bibliotek, 20 z nich zupełnie za darmo wzbogaci swoje półki o nowe książki dla najmłodszych, które samodzielnie wybierają z puli tytułów oferowanych przez Kinder Mleczna Kanapka.
Baza dostępnych książek w ramach akcji „Przerwa na wspólne czytanie” została opracowana we współpracy z niezależnymi ekspertami. Podzielili się oni swoją wiedzą i doświadczeniem, by zaproponować tytuły, po które może sięgnąć każdy rodzic ze świadomością, iż jest to książka, z pomocą której pokaże dziecku, że „czytanie to kochanie”. Wśród ekspertów akcji znaleźli się: Marta Żysko-Pałuba, psycholog, psychoterapeuta oraz bajkoterapeuta, Joanna Heidtman, psycholog i socjolog oraz Michał Rusinek, autor książek dla dzieci i dorosłych.
Akcja „Przerwa na wspólne czytanie” w liczbach:
• 50 tysięcy rozdanych książek
• Blisko1000 bibliotek, które zgłosiły się do konkursu
• 2 755 280 oddanych głosów
• 20 lokalnych placówek, do których trafi główna nagroda – pakiet 250 książek wraz z wygodnymi pufami
• 100 bibliotek z zestawem 50 nowych książek

Więcej informacji o kampanii na: www.wspolneczytanie.pl.

Jesteś na profilu kr - stronie mieszkańca miasta Warszawa. Materiały tutaj publikowane nie są poddawane procesowi moderacji. Naszemiasto.pl nie jest autorem wpisów i nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanej informacji. W przypadku nadużyć prosimy o zgłoszenie strony mieszkańca do weryfikacji tutaj