Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Milionowe kary za saunę na torach. Prawie połowa autobusów i tramwajów jest przegrzana

Redakcja
Tomasz Hołod/Polskapresse
360 na 820 skontrolowanych pojazdów komunikacji miejskiej przypomina saunę. ZTM zapowiada poprawę.

Stołeczne autobusy i tramwaje mają opinię najelegantszych i najczystszych w Polsce, ale też... najgorętszych. Co roku powtarza się ta sama sytuacja: kierowcy warszawskich pojazdów nie chcą albo raczej nie mogą włączyć klimatyzacji, która - jak zapewniają władze Zarządu Transportu Miejskiego - jest regularnie serwisowana i powinna działać bez zarzutu.

Czytaj także: Burza tylko nad prawobrzeżną Warszawą. Zerwana trakcja w Halinowie

Milion kary za solarium

Solarisy, które w lecie nazywane są przez warszawiaków solariami, i tramwaje Pesa, zwane sepsami, powinny być chłodzone, kiedy temperatura na zewnątrz przekracza 22 stopnie Celsjusza. Niestety, w praktyce dzieje się tak coraz rzadziej. Kontrola autobusów i tramwajów, której wyniki ujawniło "Życie Warszawy", pokazuje, że komfort pasażerów nie dla wszystkich przewoźników jest tak ważny.

Na szczęście, warszawiacy nie są bezbronni. W wyniku kontroli Zarząd Transportu Miejskiego zmuszony będzie zapłacić milionowe kary, a to powinno go przekonać do włączania klimatyzacji, szczególnie w dni, kiedy słupek rtęci przekracza 30 stopni. Z 720 klimatyzowanych autobusów, które jeżdżą po naszym mieście, 349 to pojazdy Miejskich Zakładów Autobusowych. Prywatny Mobilis ma 206 klimatyzowanych autobusów, PKS Grodzisk Mazowiecki 108, a ITS Michalczewski 55.

Drożej za jazdę w saunie
Kary nałożone na miejskiego przewoźnika tyczą się również Tramwajów Warszawskich. I w ich przypadku okazuje się, że sprawnie działająca klima nie zawsze jest włączana. A frustracja pasażerów supernowoczesnych swingów, którzy w pięknych pojazdach czują się jak w atrakcyjnej puszcze, jest o tyle większa, że na sierpień miasto zapowiedziało znaczne podwyżki biletów. Już od 16 sierpnia za przejazd metrem, autobusem lub tramwajem zapłacimy 3,60 zł. Ta 30-procentowa podwyżka znacznie uszczupli nasze portfele. ZTM tłumaczy jej przyczyny koniecznością inwestycji we flotę oraz II linię metra. Pojawia się jednak pytanie, dlaczego przy takich potrzebach finansowych traci miliony na kary.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto