Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MMoto test. Super tenere 1200 - nowość ze stajni yamahy

redakcja
redakcja
redakcja
Na rynku motocykli stworzonych do dalekiej turystyki pojawił się ostatnio nowy gracz. Yamaha super tenere to duże turystyczne enduro, które kryje w sobie zaawansowaną technologię.

Coraz częściej Polacy decydują się zamienić samochód na jednoślad. Prezentowana przez nas yamaha super tenere to przykład motocykla, którym można wybrać się na wakacyjną wyprawę, nie martwiąc się o miejsce na ekwipunek czy komfort dla pasażera.
„TURYSTYK" PEŁNĄ PARĄ...
W silniku o pojemności 1199 centymetrów pracują dwa cylindry w rzędzie, a za prawidłowy zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiadają dwie świece przypadające na każdy tłok. Chociaż masa yamahy wynosi 261 kilogramów, to motocykl nie jest nieporęczny. Łatwość, z jaką można poruszać się nim po mieście czy na polnych drogach, jest zaskakująca. Moc 110 koni oraz ponad 114 Nm osiąganych przy 6000 obr/min to wartości, które budzą respekt. Jednak potencjał ten jest łatwy do okiełznania, chociaż należy pamiętać o częstym kontrolowaniu prędkościomierza, gdyż szybko pojawiają się tam cyfry nieuwzględnione przez twórców kodeksu drogowego. A muszę dodać, iż podczas jazd testowych korzystałem głównie z trybu pracy przepustnicy w ustawieniu touring. W pozycji sport, super tenere agresywniej reaguje na ruchy manetką gazu.
ZAAWANSOWANY TECHNICZNIE
Yamaha super tenere to pojazd stworzony do długich podróży. Tym jednośladem można spokojnie „połknąć" setki kilometrów bez zbędnego zmęczenia zarówno kierowcy, jak i pasażera, a wyposażenie modelu first edition daje naprawdę duże poczucie komfortu. Jeżeli będziemy chcieli wybrać się na kilkudniową wyprawę, to do dyspozycji mamy dwa zamykane i wodoszczelne kufry boczne, które pomieszczą ekwipunek nawet dla dwóch osób. Aby podróż przebiegała bezpiecznie, producent zamontował standardowo układ ABS oraz kontrolę trakcji (TCS) z możliwością zmiany trybu jej pracy oraz z opcją całkowitego wyłączenia tego systemu.
W trakcie pokonywania większych odległości na pewno przydadzą się informacje wyświetlane na cyfrowym zegarze yamahy, jak średnie i chwilowe spalanie czy aktualna temperatura. Jednak, aby zmieniać podgląd na te dane musimy się zatrzymać. W trakcie jazdy byłoby to bardzo kłopotliwe i niebezpieczne. Niestety japońscy inżynierowie najwidoczniej zapomnieli też o bardzo pomocnym wskaźniku aktualnie załączonego biegu, a jest to informacja, która bardzo przydaje się kierowcy motocykla.
PODSUMOWANIE
Yamaha XT 1200Z super tenere to niewątpliwie motocykl, który bardzo dobrze sprawdzi się zarówno na nieutwardzonych polskich drogach, jak i na krętych alpejskich przełęczach. Wyposażenie go w sprawnie działający system ABS, kontrolę trakcji, regulowaną wysokość kanapy, kufry boczne czy dające szeroką możliwość ustawienia zawieszenie przednie i tylne, to argumenty mocno przemawiające na korzyść tego motocykla.
Za pomoc w realizacji testu dziękujemy firmie Moto Park, autoryzowanemu dealerowi Yamaha w Kielcach.59.900 złotych
CENA
59.900 złotych trzeba wydać, żeby stać się posiadaczem yamahy super tenere w wersji first edition. Za akcesoryjne podgrzewane manetki trzeba dopłacić 1251 złotych, a kufer centralny o pojemności 30 litrów kosztuje 1261 złotych.
Karol BIELA

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto