Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most na Wiśle we wrześniu? Jest szansa na uruchomienie tej części Południowej Obwodnicy Warszawy

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Most na Wiśle, będący częścią Południowej Obwodnicy Warszawy, będzie przejezdny we wrześniu. Jeśli GDDKiA da zielone światło, tuż po wakacjach przejedziemy nową przeprawą. Na razie otwarta będzie tylko północna nitka. Tam aktualnie trwają intensywne prace. Wkrótce połączone zostaną oba brzegi budowanej przeprawy.

Obie strony mostu [południowej nitki – red.] zostaną połączone za około dwa tygodnie. W tej chwili brakuje nam około metra - mówi Bartosz Sawicki, przedstawiciel firmy Gulermak, która buduje odcinek „B” Południowej Obwodnicy Warszawy. Zbudować trzeba jeszcze zworniki boczne, całość zezbroić i zabetonować. Wtedy, zapewne pod koniec stycznia, Wilanów i Wawer zostaną połączone przeprawą.

W ramach wspomnianego odcinka turecka firma stawia most o długości 1,5 kilometra. Właściwie są to dwa osobne obiekty. Budowa południowego jest sporo opóźniona (m.in. ze względu na podtopienia). Za to prace na północnej nitce idą pełną parą. Tam, jak udało nam się dowiedzieć, w sierpniu zakończą się wszystkie roboty.

Technicznie możliwe jest uruchomienie północnej nitki już we wrześniu. Wtedy samochody jechałyby tylko jednym z mostów mając do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę (docelowo przez Wisłę droga będzie miała po 4 pasy w każdą stronę). O ewentualnym otwarciu w tym terminie zadecyduje GDDKiA. Na razie nie ma jednak oficjalnej decyzji.

Most na Wiśle we wrześniu? Jest szansa na uruchomienie tej c...

Cały odcinek budowany przez Gulermak będzie miał ponad 6 km długości. Zacznie się od węzła Przyczółkowa, by zakończyć się po drugiej stronie Wisły, przy węźle Wał Miedzeszyński. Termin zakończenia prac – według kontraktu – to sierpień 2020. Wiadomo jednak, że wykonawca nie wyrobi się w terminie.

Gulermak chce przesunięcia daty zakończenia kontraktu ze względu m.in. na problemy geologiczne oraz podtopienia na budowie. Ich wniosek jest aktualnie analizowany przez GDDKiA.

- Obecnie rozpatrywane są roszczenia wykonawców. Dopiero po ich uwzględnieniu będziemy mogli podać termin zakończenia prac – mówiła nam ostatnio Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. Na razie nie wiadomo, kiedy poznamy nowy termin.

Teoretycznie cała Południowa Obwodnica Warszawy powinna być gotowa w 2020. Wykonawca odcinka „C”, do węzła Lubelska, powinien wyrobić się do końca roku. Praktycznie niemożliwe będzie otwarcie do tego czasu tunelu pod Ursynowem. Fragment „A”, według niektórych analiz, jest opóźniony względem harmonogramu nawet o rok. W jego przypadku, podobnie jak w sprawie mostu, GDDKiA rozważa rozciągnięcie daty zakończenia kontraktu. Szczegóły na razie nie są znane.

Nie przegapcie

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto