Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most pieszo-rowerowy na Pragę. ZDM pokazuje postępy prac. Nadal można zgłaszać propozycje nazwy przeprawy

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
Trwa budowa mostu pieszo-rowerowego na Pragę. Zarząd Dróg Miejskich przedstawił najnowsze postępy prac. Wykonany został już fundament podpory oznaczonej symbolem P1 oraz P1a, zabetonowane zostały też przyczółki podpór. Nadal trwa konkurs, w którym można zgłaszać ciekawsze propozycje nazwy dla m.in. budowanego mostu.

Zarząd Dróg Miejskich poinformował o postępach w budowie mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Jak przekazali drogowcy, przez ostatnie dwa miesiące prace prowadzone były w ograniczonym zakresie, jednak "posuwały się do przodu".

"Wysoki poziom wody w rzece przy budowach mostów nie jest mile widziany, ale niski - również nie. Dlaczego? Bo taki stan ogranicza manewrowanie statkami wykorzystywanymi do prac (m.in. barki, pchacz) - przy zahaczeniu o dno jednostka pływająca nie tyle może osiąść na mieliźnie, co uszkodzić któryś ze swoich elementów, np. burtę. Wisła posiada nieregularne dno i oprócz kamiennych raf wykonawca, firma Budimex, natrafił również na pozostałości po starym, powojennym moście pontonowym z 1948 roku" – przekazał ZDM.

Most pieszo-rowerowy na Pragę. ZDM pokazuje postępy prac. Na...

Most pieszo-rowerowy na Pragę. Co zostało zrobione?

Mimo wolniejszego tempa prac wykonany został już fundament podpory oznaczonej symbolem P1 oraz P1a, zabetonowane zostały też przyczółki podpór. Jak wyjaśniają drogowcy, po uprzednim ułożeniu zbrojenia (zużyto ok. 13 ton stali) zabetonowano fundamenty murów oporowych P1 i P2. W tym celu wylano 110 m sześc. betonu.

Ponadto wykonano zbrojenie muru oporowego po stronie Bulwarów Wiślanych i częściowo je zabetonowano.

"Od połowy lipca trwa wbijanie ścianek szczelnych (grodzic) pod podporę rzeczną P4. Wbito już 22 ścianki, a do wbicia pozostało 50. Zakończyło się natomiast wbijanie grodzic pod podporę P3 na rzece - wbite zostały 72 ścianki szczelne" – wskazali drogowcy.

Gotowe są już wszystkie podpory ziemne po stronie Pragi - P5, P6 i P7 - oraz po stronie Bulwarów Wiślanych - P1 i P1a.

Z początkiem września władze miasta ogłosiły konkurs "Nazwy dla Warszawy", którego celem jest wyłonienie propozycji najciekawszej nazwy dla m.in. budowanego mostu. Nadal można zgłaszać propozycje w konkursie. Każda osoba zainteresowana może nadesłać drogą elektroniczną propozycję jednej nazwy dla jeszcze nienazwanego konkretnego miejsca w stolicy oraz jednej nazwy dla mostu. Propozycje można przesyłać na adres: [email protected] do 15 października 2022 roku.

Przypomnijmy, że budowana przeprawa będzie pierwszym w Warszawie mostem dostępnym wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. Konstrukcja będzie liczyć 452 metry długości. Za realizację inwestycji odpowiada firma Budimex. Koszt przedsięwzięcia to 120 mln 961 tys. zł brutto. Budowa obiektu ma zostać zakończona za około dwa lata.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto