Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most pieszo-rowerowy przez Wisłę. Jak postępuje budowa "nowej wizytówki Warszawy"? Oto najnowsze zdjęcia z placu robót

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Tak rośnie most pieszo-rowerowy przez Wisłę
Tak rośnie most pieszo-rowerowy przez Wisłę ZDM
Trwa budowa mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Jak przekazał Zarząd Dróg Miejskich, plan powstawania "nowej wizytówki Warszawy" jest konsekwentnie realizowany. Trwają przygotowania do montażu konstrukcji stalowych nowej przeprawy. Na placu budowy pracują potężne dźwigi, które umożliwią przymocowanie metalowych elementów. Dzięki sprzyjającej pogodzie, montaż na filarach będzie mógł rozpocząć się w drugiej połowie marca. Szczegóły poniżej.

W grudniu zeszłego roku zakończyło się betonowanie filarów dwóch ostatnich rzecznych podpór nowego mostu. Zgodnie z planem, okres zimowy przeznaczony jest na przygotowania do montażu konstrukcji stalowej. Na placu budowy pracują już potężne dźwigi, dzięki czemu na wiosnę, oprócz gotowych już podpór, będziemy mogli zobaczyć pierwsze stalowe elementy przeprawy.

Pod koniec stycznia wykonawca przedstawił nam próbki imitujące gabaryty, kształt oraz styki montażowe docelowej konstrukcji. Stal została pokryta farbą imitującą kolor cortenu. Materiał ten dobrze zniesie dużą wilgotność nad rzeką. Próbki spełniały oczekiwania architektoniczne i estetyczne, co pozwoliło dać zielone światło na malowanie docelowych elementów, które stworzą jedną z najdłuższych tego typu przepraw na świecie - przekazał Zarząd Dróg Miejskich.

Tak rośnie most pieszo-rowerowy przez Wisłę

Most pieszo-rowerowy przez Wisłę. Jak postępuje budowa "nowe...

Część pomalowanych stalowych elementów dotarła już na plac budowy. Przygotowywane są pierwsze przymiarki pod montaż na filarach.

Do tych prac wykorzystywany jest żuraw Demag CC3800. To ogromne urządzenie, którego nośność to aż 650 ton. Przy pomocy tego typu maszyn, montuje się np. śmigła turbiny wiatrowej. Specjalistyczny sprzęt wykorzystywany jest nie bez przyczyny - jeden element ma 23 metry długości i waży nawet 36 ton - poinformowali drogowcy.

W najbliższym czasie będą odbywać się kolejne dostawy oraz scalanie konstrukcji. W międzyczasie wykonawca kończy konstruowanie podpór tymczasowych na wodzie i lądzie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto