W grudniu zeszłego roku zakończyło się betonowanie filarów dwóch ostatnich rzecznych podpór nowego mostu. Zgodnie z planem, okres zimowy przeznaczony jest na przygotowania do montażu konstrukcji stalowej. Na placu budowy pracują już potężne dźwigi, dzięki czemu na wiosnę, oprócz gotowych już podpór, będziemy mogli zobaczyć pierwsze stalowe elementy przeprawy.
Pod koniec stycznia wykonawca przedstawił nam próbki imitujące gabaryty, kształt oraz styki montażowe docelowej konstrukcji. Stal została pokryta farbą imitującą kolor cortenu. Materiał ten dobrze zniesie dużą wilgotność nad rzeką. Próbki spełniały oczekiwania architektoniczne i estetyczne, co pozwoliło dać zielone światło na malowanie docelowych elementów, które stworzą jedną z najdłuższych tego typu przepraw na świecie - przekazał Zarząd Dróg Miejskich.
Most pieszo-rowerowy przez Wisłę. Jak postępuje budowa "nowe...
Część pomalowanych stalowych elementów dotarła już na plac budowy. Przygotowywane są pierwsze przymiarki pod montaż na filarach.
Do tych prac wykorzystywany jest żuraw Demag CC3800. To ogromne urządzenie, którego nośność to aż 650 ton. Przy pomocy tego typu maszyn, montuje się np. śmigła turbiny wiatrowej. Specjalistyczny sprzęt wykorzystywany jest nie bez przyczyny - jeden element ma 23 metry długości i waży nawet 36 ton - poinformowali drogowcy.
W najbliższym czasie będą odbywać się kolejne dostawy oraz scalanie konstrukcji. W międzyczasie wykonawca kończy konstruowanie podpór tymczasowych na wodzie i lądzie.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?