Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most Północny. Będzie połączenie z trasą S7. Podpisano umowę z projektantem

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
GDKKiA / zdjęcie ilustracyjne
Warszawa planuje przedłużenie Trasy Mostu Północnego - oficjalnie Marii Skłodowskiej-Curie - do przyszłej ekspresówki S7 w kierunku Gdańska. Miasto podpisało umowę z projektantem, firmą Promost Consulting, na opracowanie trzech wariantów. Obecnie trasa mostu prowadzi od ulicy Modlińskiej do Kasprowicza. Prace będą więc dotyczyły kolejnego odcinka: od Kasprowicza do węzła Janickiego. Szczegóły poniżej.

Połączą most Północny z ekspresówką S7 na Gdańsk. Ruszają prace projektowe

Ruszają prace koncepcyjne nad nowym odcinkiem Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie od ul. Kasprowicza do drogi ekspresowej S7. Podpisano umowę z projektantem. Realizacja tego fragmentu drogi usprawni wyjazd z miasta w kierunku Gdańska - przekazał stołeczny urząd.

Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie prowadzi teraz od ul. Modlińskiej do ul. Kasprowicza. Obecnie rozpoczynane prace będą dotyczyły kolejnego odcinka: od ul. Kasprowicza do węzła Janickiego na trasie S7, która będzie budowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Opracowanie, które ma być zakończone w ciągu 24 miesięcy od dnia podpisania umowy, zostanie przygotowane przez firmę Promost Consulting i będzie składało się z trzech wariantów. W każdym z nich zostaną uwzględnione obustronne chodniki i drogi dla rowerów, a także zieleń. Koszt prac koncepcyjnych wyniesie 1,6 mln zł.

WARIANT 1

Pierwszy wariant zakłada zaprojektowanie drogi ruchu przyspieszonego klasy głównej (GP). Obejmuje dwie bezkolizyjne jezdnie główne z dwoma pasami ruchu każda (poprowadzone wiaduktami), a także jezdnie lokalne na poziomie gruntu - ze skrzyżowaniami z ulicami: Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową i Rokokową na odcinku pomiędzy Arkuszową a S7. Torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.

WARIANT 2

Dla wariantu drugiego przyjęta została klasa drogi głównej (G) lub głównej ruchu przyspieszonego (GP). Jezdnie główne poprowadzone byłyby wiaduktami co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, z dopuszczeniem możliwości dodatkowych odcinków estakadowych lub tunelowych, o ile będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu. W tym wariancie zostanie przeanalizowana możliwość poprowadzenia torowiska po południowo-wschodniej stronie jezdni głównych.

WARIANT 3

Trzeci wariant zakłada drogę klasy głównej (G) na poziomie gruntu z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu każda, oraz jezdnie serwisowe. Podobnie jak w wariancie pierwszym, torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziwne wpisy Jacka Protasiewicz. Wojewoda traci stanowisko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto