Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Muzeum Narodowe szuka pomysłów na zatrzymanie sponsorów

aga gorzkowska
aga gorzkowska
Po decyzji o usunięciu reklam, wciąż nie wiadomo, jak dokładnie będzie wyglądać współpraca między Muzeum Narodowym a sponsorami.

Decyzją stołecznego konserwatora zabytków z budynku Muzeum Narodowego znikają wielkoformatowe reklamy. Agnieszka Morawińska, dyrektor muzeum powiedziała w poniedziałek na konferencji prasowej, że teraz między jej placówką a sponsorami może powstać konflikt interesów, ale liczy, że zdjęcie reklam będzie dobrym przykładem dla innych tego typu miejsc.

Do jej słów przyłączył się wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski: – Chciałbym, by przykład Orlenu i Polkomtela skłonił Empik, mający po przeciwnej stronie swoją siedzibę, do odsłonięcia zabytku.

Nie obyło się jednak bez zgrzytów. W poniedziałek dziennikarze mieli obserować, jak reklamy są zdejmowane. Jednak z powodu problemów technicznych, operacja została przesunięta. Alpiniści zdejmując płachty reklamowe z elewacji muzeum, zawadzili o ważny element remontowanego dachu. Wykonawca wstrzymał akcję.

Zobacz: Muzeum Narodowe: firma remontująca dach wygoniła alpinistów, reklamy wciąż wiszą

Nie przeszkodzi to jednak w ostatecznym usunięciu wielkich banerów z budynku muzeum. Cieszą się z tego organizacje działające na rzecz ładu przestrzennego w Warszawie. – Uważamy, że Ewie Nekandzie-Trepce, stołecznemu konserwator zabytków udało się poprzez wieloletnie dążenia zmniejszyć liczbę reklam na zabytkach – tłumaczą Elżbieta Dymna oraz Anna Czarnocka ze Stowarzyszenia Miasto Moje A W Nim, które przeniosły dziś do muzeum kwiaty i podziękowania.

Wizualizacja widoczna, a jednocześnie dyskretna

Znikają wielkoformatowe reklamy, ale Muzeum Narodowe nie będzie rezygnować ze współpracy ze sponsorami. Dyrektor muzeum zdradza, że już są plany wystaw na przyszły rok, druków i publikacji, w których sponsorzy będą ujawniani. – Wizualizacja ma być widoczna, a jednocześnie dyskretna – mówi Morawińska.

Ewa Nekanda-Trepka, stołeczna konserwator zabytków, podkreśla, że świadoma jest, że muzeum musi szukać pomocy u sponsorów. – Czeka nas wspólna praca nad wypracowaniem nowych metod współpracy – podkreśla.

Muzeum Narodowe będzie rozświetlone, a dla zwiedzających nowa wystawa

– Chcemy zaprezentować nową formę wizualizacji Muzeum Narodowego, którą rozpoczniemy wystawą "Gwiazdy na Gwiazdkę" – powiedziała także podczas konferencji Agnieszka Morawińska. Muzeum ma także zostać rozświetlone. Jak? Tego dyrektor jeszcze nie zdradza.

Otwarcie ekspozycji nastąpi w czwartek 16 grudnia 2010 o godz. 18.00. Zaprezentowane zostaną arcydzieła współczesnej grafiki i rysunku obcego. Będzie to jedna z niewielu okazji do zobaczenia dzieł m.in. takich artystów sztuki współczesnej, jak Pablo Picasso, Marc Chagall, Paul Klee, Wasilly Kandinsky. Rangę wystawy podkreśla fakt, że dzieła tych artystów są rzadko pokazywane, gdyż szkodzą im światło i zmiany wilgotności.


Materiał przygotowany przez dziennikarkę obywatelską

Chcesz dla nas pisać? Zapraszamy do współpracy. Autorrzy najlepszych materiałów mogą liczyć na nagrody pieniężne - dowiedz się więcej »

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto