Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Muzeum Polskiej Wódki powstanie na Pradze [FOTO]

Aleksandra Podgórska
Muzeum Polskiej Wódki powstanie na Pradze [FOTO]
Muzeum Polskiej Wódki powstanie na Pradze [FOTO] materiały prasowe
Muzeum Polskiej Wódki. 25 listopada odbyła się oficjalna prezentacja finalnego projektu architektonicznego Muzeum Polskiej Wódki, którego otwarcie zaplanowano na 2017 rok w odnowionym Centrum Koneser na warszawskiej Pradze Północ.

Muzeum Polskiej Wódki powstanie na Pradze [FOTO]

Autorem stałej ekspozycji jest pracowania architektoniczna Nizio Design International, która cieszy się dobrą opinią. Logotyp i identyfikację wizualną powstającego muzeum stworzył uznany artysta plastyk – Andrzej Pągowski.
- Jestem dumny, że mogę mieć swój wkład w wizualny aspekt Muzeum Polskiej Wódki, miejsca, które ma szanse stać się równie emblematyczne jak polska wódka. W moim projekcie logotypu starałem się odzwierciedlić tradycję oraz kulturę picia wódki wykorzystując motyw charakterystycznych kieliszków – mówi Andrzej Pągowski.

Postindustrialne budynki z czerwonej cegły, w których przez wiele lat działała Wytwórnia Wódek "Koneser" już w 2017 roku staną się ważnym punktem na kulturalnej mapie Warszawy. Właśnie tam powstanie pierwsze na świecie Muzeum Polskiej Wódki. Nad koncepcją wyglądu wnętrza i ekspozycji pracowałao studio architektoniczne Mirosława Nizio. Nizio Design International ma w swoim portfolio m.in. takie prestiżowe realizacje, jak projekt i wykonanie wystawy stałej Muzeum Historii Żydów Polskich, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz projekt rewitalizacji Starej Kopalni „Julia” w Wałbrzychu.

Czytaj też: Teatr 6. piętro "Polityka". Trwają przygotowania do spektaklu [WIDEO]

Powierzenie realizacji projektu uznanym twórcom oraz lokalizacja muzeum w miejscu, w którym opracowywano pierwsze receptury i produkowano Wódkę Luksusową i Wyborową, które teraz znane są każdemu Polakowi, idealnie wpisują się w zamierzenia pomysłodawcy muzeum – Grupy Pernod Ricard.
– Doświadczenie i wizja artystyczna Pracowni Nizio Design International i Andrzeja Pągowskiego gwarantują wyjątkową oprawę dla instytucji, której celem jest pokazanie unikalności polskiej wódki, jej wielowiekowej historii wytwarzania oraz związku z polską kulturą i tradycją – mówi Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu Wyborowa Pernod Ricard.

O projekcie powstania muzeum mówi też Andrzej Szumowski.
- Polska wódka jest szlachetnym alkoholem, produktem najwyższej jakości, z którego słyniemy na całym świecie. Chcemy utwierdzić Polaków w przekonaniu, że mogą i powinni być dumni ze swojego narodowego trunku, a z Muzeum Polskiej Wódki uczynić wizytówkę Warszawy na równi z innymi znaczącymi muzeami. Aby zrealizować nasz projekt według najlepszych światowych standardów zaprosiliśmy do współpracy renomowanych specjalistów - podsumowuje Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patrona muzeum.

Pracownia Nizio Design International zaproponowała nowoczesne, multimedialne ujęcie tradycyjnych elementów wystawy, które angażują odbiorcę i pobudzają jego zmysły.
- Projektując wnętrze muzeum zakładaliśmy, że będzie ono łączyło historię i nowoczesność. Wykorzystanie obiektów odzyskanych z dawnych gorzelni i destylarni, ich twórcze przekształcenie i recycling, a także zestawienie ze specjalnie zaprojektowanymi elementami scenograficznymi i zaawansowanymi formami multimedialnymi sprawią, że ekspozycja będzie miała unikatowy charakter. Narracja muzealna poprowadzi zwiedzających przez pięć galerii. Aranżacja i wyposażenie wnętrz muzealnych, jak również zaprojektowanych przestrzeni komercyjnych podyktowane są kontekstem miejsca. Zwiedzający poznają metody produkcji wódki, poczują też charakterystyczne zapachy towarzyszące destylacji. Wejdą nie tylko w sam środek procesu tworzenia, ale też zapoznają się z historią i kulturą, jaka się wokół polskiej wódki wytworzyła. – mówi Mirosław Nizio, założyciel i główny architekt pracowni odpowiedzialnej za projekt muzeum.

Autorzy projektu zapewniają, że zastosowane rozwiązania pozwolą odwiedzającym doświadczyć i zrozumieć na czym polegają poszczególne etapy produkcji wódki, z jakich surowców jest wytwarzana (zboże, ziemniaki oraz woda), podkreślając jednocześnie istotną rolę człowieka - gorzelnika - w przebiegu tego procesu. Opowiadając o historii polskiej wódki, przypomną także pierwsze receptury i pokażą jak zmieniał się wygląd etykiet oraz design butelek.

Czytaj też: Kino Iluzjon repertuar listopad. Rusza cykl seansów "I Love Polish Cinema"

Muzeum Polskiej Wódki będzie przypominać Polakom i wyjaśniać zagranicznym turystom czym charakteryzuje się i wyróżnia polska wódka na tle innych. Zgodnie z ustawową definicją, która weszła w życie 13 stycznia 2013 roku, aby alkohol mógł używać oznaczenia geograficznego „Polska Wódka/Polish Vodka” musi spełniać rygorystyczne wymogi - od składników, z jakich powstał - pochodzących z polskich upraw tradycyjnych zbóż: żyto, pszenica, jęczmień, owies, pszenżyto, albo ziemniaków, po proces ich przetwarzania – całkowicie realizowany na terytorium Polski .
Budynek stanowić będzie część Centrum Praskiego Koneser, które powstaje w kwartale ulic Ząbkowskiej, Markowskiej, Białostockiej i Nieporęckiej. Będzie to przykład wielofunkcyjnej architektury miejskiej, łączącej postindustrialne budynki z nowoczesnymi projektami, harmonijnie wkomponowanymi w klimat Pragi. Powstaną tam stylizowane na lofty obiekty mieszkalne, nowoczesne biura i galerie sztuki oraz pasaże handlowe.

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto