Montaż trwał od soboty. Bariery były konieczne - na Sanguszki dwie jezdnie biegną na dwóch poziomach - różnica wynosi 20 cm. Opady czy nadmierna prędkość wiązały się z dużym ryzykiem wypadnięcia z jezdni. ZDM chce podnieść poziom bezpieczeństwa na tej ulicy stosując innowacyjne rozwiązanie - bariery linowe.
Zobacz także: Milowy krok w nauce: wydano zgodę na budowę najnowocześniejszego laboratorium badawczego w Polsce!
Już na pierwszy rzut oka różnią się od tradycyjnych barier, najczęściej występujących na warszawskich drogach. Robotnicy montują dwie do czterech stalowych lin. Bariery osadzane są w nacięciach słupków i zapinane zatrzaskami, które zapewniają, że liny zachowują stałą odległość od siebie. Ma to zapobiec rozpierzchnięciu się lin w momencie najazdu przez pojazd.
Bariery mają także atut estetyczny, ich lekki wygląd powoduje, że krajobraz miejskiej ulicy nie jest przytłaczany ciężką barierą energochłonną. Nie zatrzymują też śniegu i nie wymagają szczególnej konserwacji.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?