Samoloty po modernizacji na pierwszy rzut oka nie różnią się zbytnio od tych, które nie przeszły remontów. Na kadłubie, tuż za kabiną przybyła specjalna antena. Nie rzuca się ona jednak w oczy. Również w środku nie zmieniło się wiele. Dodatkowo pojawił się jednak wyświetlacz komputera misji - mówi kpt. Michał Popławski, dowódca Klucza Lotniczego z 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim.
Zobacz też: Zawód strażaka: ratuje nie tylko z płomieni, ale również z seksualnych opresji [wideo]
Dzięki nowym urządzeniom piloci nie muszą utrzymywać ze sobą kontaktu wzrokowego. Nawet podczas wykonywania misji w chmurach wiedzą gdzie kto jest.
MiG-29 jest konstrukcją radziecką. W schyłkowych latach zimnej wojny maszyna zastępowała wysłużone MiG-i 21 produkowane w latach 50-tych i MiG-i 23, które służyły od lat 60-tych. Samolot zaprojektowano w 1972 roku, jednak pierwsze maszyny w armii pojawiły się w roku 1984.
Teraz analogowa aparatura samolotów ma zostać wymieniona na cyfrową. wszystko po to, aby nadążyć za rozwojem technologii wojskowych. Jak twierdzą piloci, MiGi-29 wciąż mogą sprawdzać się w powietrzu i nie należy spisywać ich na straty.
Do tzw. komputera misji samolotu po modernizacji dane dostarczane są na specjalnym nośniku danych, który przypomina pendrive. - Formalnie to nie jest pendrive - mówi kpt. Michał Popławski. - Niestety nie ma tutaj mp3 - dodaje kpt. Popławski.
TVN24 / x-news
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?