Z MoDO SKM przez Trójmiasto |
| Gdynia Główna Podróżni wysiadający w Gdyni Głównej nie mają na co narzekać. Odnowiona płyta peronu, stylowe zadaszenie z drewna, nowe zegary i winda to tylko niektóre efekty dobiegającego końca remontu. Minus? Wciąż nieskończone prace, pomimo terminu do końca wakacji. Ale to już kwestia dni. |
| Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana Choć ostatnie zmiany na tej stacji miały miejsce już jakiś czas temu, jest dość przyjemnie. Ławek jest dużo wdłuż całego peronu. Szkoda, że zadaszenie kończy się w połowie. Nieciekawie wyglądają też cieknące rynny i doszczętnie zamazany grafitti kiosk.
|
| Gdynia Redłowo Redłowo miało swój remont raptem kilka lat temu i nadal to widać. Odnowiony wiadukt, czerwona, równa kostka na peronie i aż dwa kioski. Trudno się do czegoś przyczepić. No, może wiata powinna być większa?
|
. | Gdynia Orłowo To zdecydowanie najbardziej zaniedbany przystanek w Gdyni. Remontu wymaga zarówno kładka, jak i wiaty z ławkami. O pomstę do nieba wręcz woła zdemolowana winda i zejście z peronu. Plusy? Trudno powiedzieć... |
| Sopot Kamienny Potok Pierwsza i na razie jedyna sopocka stacja, która doczekała się remontu. Dużym plusem jest brak grafiti i winda - szkoda tylko, że nieczynna... Jeszcze jedna uwaga - metalowe barierki szybko rdzewieją, pozostawiając brzydkie zacieki. Ale to szczegół. |
| Sopot Stan tej stacji nie wymaga komentarza. To jeden z najbardziej reprezentatywnych peronów, tymczasem w oczy rzuca się potrzeba generalnego remontu. Historyczne kolumienki są zaniedbane, a ławki i płyta peronu pamiętają kilkadziesiąt ostatnich lat... Zadbano jednak o niepełnosprawnych - jest nowoczesna winda. Zastanawia jednak, dlaczego zadaszenie pokrywa tylko 2/3 szerokości peronu?
|
| Sopot Wyścigi Chyba najbardziej zapomniana stacja SKM. Wszystko należałoby tu odnowić, nie wyłączając notorycznie niszczonej wiaty ze schodami zejściowymi. Plusem jest fakt, że remont Wyścigów jest w planach SKM i nastąpi niedługo. |
| Gdańsk Żabianka Nic specjalnego. Peron wpisuje się w szary krajobraz tutejszych blokowisk pamiętających kilka ostatnich dekad. Ani brzydko, ani ładnie, ale jakoś swoją funkcję spełnia. |
| Gdańsk Oliwa W ubiegłym tygodniu ruszył tutaj remont. I dobrze, bo ta historyczna dzielnica wymaga odpowiedniej wizytówki. Na razie wszędzie rozkopy, a roboty mają potrwać do końca tego roku. Zobaczymy. |
| Gdańsk Przymorze - Uniwersytet Jedna z pierwszych stacji SKM, którą odnowiono, wprowadzając kostkę i betonowe wykończenia na krawędziach peronów. W roku akadmickim jedna z najbardziej obleganych, ale studenci dobrze dbają o swoją stację. Do pełnego szczęścia brak tylko gruntownego remontu schodów. Samo malowanie to za mało, brakuje jeszcze szyb... |
| Gdańsk Zaspa To peron, do którego trudno mieć poważne zastrzeżenia. Jest nowocześnie i czysto. Zadbano nawet o teren wokół dworca. Szkoda tylko, że odnowione schody nie zostały wyposażone w windę. Trochę rażą też dziury w nowej płycie peronu. |
| Gdańsk Wrzeszcz Z Wrzeszczem jest podobnie jak z Sopotem, nie jest źle, ale nie tak powinna wyglądać jedna z najważniejszych gdańskich stacji. Modernizacja jest tu niezbędna. Metalowe rusztowanie dachu może podobać się chyba tylko nielicznym. Dobrze byłoby zrobić też coś z przejściem podziemnym, które w czasie ulew jest regularnie zalewane.
|
| Gdańsk Politechnika Kilka miesięcy temu skończona modernizacja pokazała, jak porządnie odnowić i przystosować do dzisiejszych standardów to, co już jest na peronie. Studenci PG na pewno nie mają na co narzekać. No chyba, że ci niepełnosprawni, bo zapomniano o windzie.
|
| Gdańsk Stocznia Gdynia ma Orłowo, Sopot - Wyścigi, a Gdańsk - Stocznię. Całkowicie zniszczony peron. Wybrakowana płyta, zdemolowane gablotki i automat biletowy, który został... zdemontowany. Niewiele osób korzysta z tej stacji, ale to nie znaczy, że SKM powinna ją zlekceważyć w swoich planach remontowych.
|
| Gdańsk Główny Jak na największy dworzec SKM (trzy perony) mogłoby być lepiej, głównie pod względem estetycznym. W końcu to wizytówka trójmiejskiej komunikacji publicznej. SKM powinna też pomyśleć o lepszej sygnalizacji, wskazującej numer peronu, z którego odjeżdża pociąg. |