Przypomnijmy, że firma Nextbike połowie maja 2020 kierując się fatalną sytuacją finansową spółki i groźbą jej niewypłacalności, wynikającą m.in. z epidemii COVID-19, złożyła w Sądzie Rejonowym w Warszawie wnioski o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego oraz o ogłoszenie upadłości.
Dla użytkowników roweru miejskiego pomimo tego przejęcia nic się nie zmienia, zapewnił nas rzecznik prasowy ZDM, Jakub Dybalski. Poważne zmiany zajdą dopiero od 2023 roku. Dlaczego?
Miasto zawarło umowę pomostową z operatorem na rok, z opcją przedłużenia o kolejny - 2022. Już wiadomo, że z tej opcji skorzysta. Jak tłumaczy nam rzecznik ZDM, gdy rok temu ogłoszono przetarg na obsługę systemu rowerowego, wpłynęła tylko jedna oferta i to znacznie przekraczająca założenia miasta.
Dlatego zdecydowano się na umowę pomostową i rzetelne przygotowanie przetargu, który ogłoszony będzie w przyszłym roku, a umowa obowiązywać będzie od 2023 roku.
- Chcieliśmy, żeby to była umowa 8-letnia, a nie jak do tej pory na cztery lata. Miały być trochę inne rowery, z wbudowanym systemem GPS. Cały system Veturilo miał być większy. Te plany jednak tworzyliśmy przed pandemią, która wywróciła cały system do góry nogami. Dlatego teraz dokładnie i spokojnie musimy przygotować plan na nowy system. Wciąż przygotowywany jest przetarg i w przyszłym roku poznamy nowego lub nowego-starego operatora. - opowiada nam Jakub Dybalski
Co wiemy o nowym właścicielu Nextbike?
- Przejęcie Nextbike – z jego niezrównanym doświadczeniem i relacjami w setkach miast - to wyjątkowa okazja, aby przenieść bikesharing na wyższy poziom, wyciągnąć więcej osób z samochodów i zaoferować najbardziej zrównoważone rozwiązanie w zakresie mobilności - powiedział cytowany w komunikacie Lawrence Leuschner, CEO i współzałożyciel Tier Mobility.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma Tier rozszerzyła swoją obecność do 16 krajów w Europie i na Bliskim Wschodzie, wprowadzając swoje usługi w Polsce, na Węgrzech, w Holandii i Bahrajnie. Po połączeniu obie firmy w ramach jednej platformy udostępnią rowery, e-rowery, rowery cargo, e-skutery, e-motorowery oraz e-hulajnogi. Współdzielone pojazdy będą dostępne w systemach stacjonarnych, bezstacyjnych oraz hybrydowych.
Na razie nie znamy szczegółów dotyczących wspólnej platformy. Czy dostępna będzie jedna wspólna aplikacja w której będziemy mogli wypożyczyć sprzęt czy np. rowery zostaną przeniesione do aplikacji TIER, ale aplikacja Veturilo pozostanie wciąż aktywna.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?