Przedmiotem kontrowersji metalowe listwy stały się zimą. Korzystający z metra narzekają, że łatwo można się na nich poślizgnąć. Problem stał się do tego stopnia dotkliwy, że grupa mieszkańców postanowiła nawet przygotować petycję do Zarządu Transportu Miejskiego w tej sprawie. Antoni Pomianowski ze stowarzyszenia Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa w grudniu apelował, aby listwy zawierały elementy antypoślizgowe. Miasto nie zgadza się jednak na zmianę. Projekt znalazł też wielu krytyków w Internecie: "Listwy te zajmują około 2 procent powierzchni stacji metra. Jakim trzeba być debilem żeby na nie wejść i się przewrócić. Debile wyjąć nos ze smartfona i problem z głowy. Ale nie!!! Zaraz na mój koszt będzie wymiana bo debile nie patrzą pod nogi" - pisał w grudniu pan Jacek, mieszkaniec Ursynowa.
Dla wielu osób jednak listwy utrudniają poruszanie się po peronach metra i są pułapkami na nieuważnych przechodniów. Problem jest dość spory, bo w ubiegłym roku ZTM zarejestrował 55 poślizgnięć - a mowa tylko o tych, które zostały zgłoszone przez pasażerów. Urzędnicy postanowili wreszcie zareagować - na jednej ze stacji wprowadzony zostanie testowy system list antypoślizgowych. - Metro Warszawskie i ZTM uzgodnią rejon stacji na I linii metra, który byłby optymalny do wprowadzenia zmodyfikowanego oznakowania ścieżek prowadzących w celu przetestowania skuteczności nowego rozwiązania - deklaruje Franciszek Kujawski, dyrektor Pionu Inwestycji Zarządu Transportu Miejskiego.
Teraz Bartosz Szczęsny z Działu Kontaktu z Pasażerem udzielił odpowiedzi stowarzyszeniu Projekt Ursynów, które zabiegało o wymianę listw: "Uprzejmie informujemy, iż aktualnie ZTM planuje zlecić na wybranych stacjach I linii metra wykonanie pilotażu, w ramach którego w obszarze przejść na poziomach antresoli (...), zostaną zamontowane ryflowane listwy prowadzące. Są to listwy stalowe z 2 rodzajami nacięć, które zostaną zamontowane w celu sprawdzenia ich funkcjonalności z punktu widzenia bezpieczeństwa pasażerów. Wybrane obszary pilotażu zostały już uzgodnione z Metrem Warszawskim Sp. z o.o. i Głównym Specjalistą ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Dzielnicy Ursynów. Ze względu na technologię montażu, zamontowanie listew będzie możliwe po okresie zimowym (tj. najprawdopodobniej w kwietniu – maju br.), kiedy temperatury będą wyższe.
Ponadto na stacji metra Młociny ZTM przeprowadzi pilotaż z zastosowaniem farby antypoślizgowej na listwach prowadzących, analogicznie po okresie zimowym.
Równocześnie Zarząd Transportu Miejskiego czeka na wyniki prac Zespołu Ekspertów, powołanego przez Pełnomocniku Prezydenta ds. dostępności w sprawie oceny tablic tyflograficznych i listew prowadzących, zamontowanych na I linii metra." - czytamy w oświadczeniu.
Czytaj też: Śliskie listwy w metrze? “Wyjąć nos ze smartfona i problem z głowy!”
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?