Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Niekończące się korki w Alei Prymasa Tysiąclecia. Radny proponuje alternatywne połączenie Ochoty z Wolą. Czy to realne?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Krystian Dobuszyński
Trwa koszmar kierowców w rejonie Ronda Zesłańców Syberyjskich, Alei Jerozolimskich oraz Prymasa Tysiąclecia, a także ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Skomunikowanie Ochoty z Wolą codziennie jest zakorkowane nie tylko w godzinach szczytu, ale przez większość dnia. Z nietypowym rozwiązaniem tego problemu radny Piotr Żbikowski.

W związku z modernizacją dworca Warszawa Zachodnia, utrudnienia dotykają też kierowców, którzy korzystają z tunelu pod torami kolejowymi w ciągu Alei Prymasa Tysiąclecia. To jedno z trzech połączeń między Ochotą i Wolą. Wszystkie niestety są przez prawie cały czas zakorkowane.

Niekończące się korki w Alei Prymasa Tysiąclecia. Radny prop...

Pojawił się pomysł odciążenia połączenia prawdopodobnie najbardziej obciążonego ruchem tranzytowym, osobowym i komunikacji miejskiej – przy dworcu Warszawa Zachodnia

Jak czytamy w interpelacji Piotra Żbikowskiego do Prezydenta Warszawy: W godzinach szczytu komunikacyjnego to arteria niezwykle obciążona ruchem, gdyż właśnie tutaj przebiega część tranzytu w kierunku autostrady A-2 oraz trasy ekspresowej S-8/7. Przejazd tunelem pod torami kolejowymi w tym rejonie jest obecnie bardzo spowolniony ze względu na rozpoczęte prace remontowe „linii średnicowej”. (…) W tej sytuacji niezwykłe do znaczenia nabiera potrzeba budowy jeszcze jednego łącznika między Ochotą i Wolą.

Jak podkreślił radny wykonane studium przewiduje powstanie łącznika jako przedłużenie ulicy „Grzymały” Sokołowskiego w stronę Prądzyńskiego na Woli. Jak wyjaśnia Żbikowski na pewno ułatwiłoby to poruszanie się w rejonie Placu Zawiszy oraz Ronda Zesłańców Syberyjskich. Wymagałoby to jednak budowy tunelu lub wiaduktu nad torami.

Ulica "Grzymały" Sokołowskiego w stronę Alei JerozolimskichKrystian Dobuszyński

Podkreśla, że alternatywne połączenia tych dzielnic, czyli Żelazna i Towarowa nie są wystarczające. Ulica Żelazna obsługuje głównie ruch lokalny, a Towarowa wraz z Placem Zawiszy są jednym z najbardziej korkotwórczych miejsc w stolicy. Radny podkreśla, że węzeł przy Placu Zawiszy wymaga pilnej przebudowy, a dyskusje dotyczące tych planów trwają już od 20 lat.

Czy ta wizja jest realna do zrealizowania?

Niestety na razie to bardzo mało prawdopodobne. Samorząd warszawski w ostatnim czasie zmaga się z deficytem finansowym, ucinanych jest wiele inwestycji, a tu konieczne byłoby przygotowanie całej dokumentacji od początku. Oczywiście jest to rozwiązanie, które warto wziąć pod uwagę i mogłoby poprawić zarówno komfort kierowców jak mieszkańców obu dzielnic, ale nas dziś szanse na jego realizacje wydają się bardzo nikłe. Przynajmniej w najbliższej przyszłości.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto