Nowa strefa płatnego parkowania na Pradze-Północ i Woli. Więcej zapłacimy za brak biletu

Redakcja
Zmiany na Pradze i na Woli. Miasto zwiększa Strefę Płatnego Parkowania Niestrzeżonego o tereny w pobliżu stacji drugiej linii metra. Więcej zapłacimy też za brak biletu. Szczegóły poniżej.

Na Woli i Pradze-Północ problem z parkowaniem pojawił się po otwarciu nowych stacji II linii metra. Mieszkańcy narzekają na "przypływ" samochodów, które zajmują wszystkie dostępne miejsca, a często także tarasowały wjazdy. Zarząd Dróg Miejskich już w zeszłym roku zaczął konsultację, by po otwarciu metra poszerzyć Strefę Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) o ulice Woli i Pragi-Północ, znajdujące się sąsiedztwie stacji M2.

W maju zmiany uchwaliła Rada Warszawy, a od poniedziałku 7 września SPPN została oficjalnie powiększona o około 8 tysięcy miejsc. - Pomysł rozszerzenia strefy płatnego parkowania wiąże się z otwarciem kolejnych stacji metra na Woli, co diametralnie zmieniło sytuację parkingową w tej części miasta – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli. [/i] - Doświadczenia z istniejącej strefy potwierdzają, że wprowadzenie opłat skłania kierowców do krótszego postoju, zwiększając rotację i ułatwiając znalezienie wolnego miejsca – dodaje Strzałkowski.

Gdzie strefa płatnego parkowania na Pradze-Północ?

Na Pradze-Północ drogowcy zaproponowali tereny ZOO, Nowej Pragi oraz Starej Pragi i Szmulek. Wskazano konkretne ulice w wzdłuż których przebiegać ma SPPN:

  • ul. Targowa – wzdłuż obecnej granicy SPPN;
  • al. Solidarności – wzdłuż obecnej granicy SPPN, do prawego brzegu Wisły;
  • wzdłuż prawego brzegu Wisły do Mostu Gdańskiego;
  • ul. Starzyńskiego – wzdłuż jezdni od strony wnętrza obszaru (oś jezdni);
  • ul. Jagiellońska – wraz z tą ulicą graniczną;
  • ul. Ratuszowa – wraz z tą ulicą graniczną;
  • ul. 11 Listopada – wraz z tą ulicą graniczną;
  • granica dzielnicy Praga-Północ od ul. 11 Listopada do ul. Radzymińskiej;
  • ul. Radzymińska – wraz z tą ulicą graniczną;
  • ul. Folwarczna – wraz z tą ulicą graniczną;
  • torowisko tramwajowe – od ul. Kawęczyńskiej do ul. Kijowskiej;
  • na przedłużeniu ww. torowiska do granicy dzielnicy Praga-Północ;
  • granica dzielnicy Praga-Północ wzdłuż linii kolejowej nr 2 do ul. Targowej.

Warto dodać, że mieszkańcy - po wyrobieniu identyfikatora i opłaceniu abonamentu - mogą parkować na terenie obejmującym osiem wybranych parkomatów bez limitu. Koszt abonamentu na rok to 30 złotych.


Źródło: ZDM

Gdzie strefa płatnego parkowania na Woli?

- Od siedmiu lat strefa płatnego parkowania w Warszawie nie zmieniała swoich granic. Tak jak zapowiadaliśmy, teraz powiększy się o Wolę i dużą część Pragi-Północ. To zmiany konieczne i długo oczekiwane przez mieszkańców - mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Na Woli rozszerzono SPPN o obszar nowego centrum biurowego (wzdłuż ul. Towarowej) oraz okolice cmentarza powązkowskiego. Proponowany obszar do objęcia Strefą, to fragment dzielnicy Wola ograniczony:

  • od zachodu – al. Prymasa Tysiąclecia;
  • od północy – terenami zielonymi pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Dygata oraz wzdłuż
    linii kolejowej;
  • od wschodu – ulicą Zygmunta Słomińskiego, Okopową oraz Towarową (wraz z tymi ulicami);
  • od południa – wzdłuż linii kolejowej pomiędzy ul. Towarową a al. Prymasa Tysiąclecia.


Źródło: ZDM

Wyższe opłaty za brak biletu

Od poniedziałku 7 września wchodzą w życie także inne zmiany ustanowione przez Radę Warszawy. Po wielu latach wzrasta opłata dodatkowa (nazywana przez niektórych mandatem) za brak opłaconego biletu w SPPN. Do tej pory kierowcy płacili jedynie 50 zł, a teraz opłata wzrasta do 250. To i tak nieco mniej niż "mandat" za brak biletu w komunikacji miejskiej.

Sklepowy patriotyzm, to polska specjalność.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Obywatel Zapolski

Tak sknoconego projektu dawno nie było. A miało być lepiej. Okazało się że na chwilę obecną wyszło jak zawsze, bubel. Miało być 8 parkmetrów najbliższych miejsca zamieszkania- nie ma, miały być miejsca do parkowania-jest o połowę mniej. Parkometry to dla osoby przyjezdnej istne safari bo nie ma. Co mamy za to? Pod blokiem w którym mieszkam muszę zapłacić haracz, polować, nie walczyć o wolne miejsce i jeszcze 250zł kary za brak opłaty. Prosty przykład ul. Tarchomińska i Nieporędzka. Ilu tam jest mieszkańców? Powiedzmy 50% nie ma samochodów część szczęśliwców ma garaże podziemne to nawet w tej drugiej połowie ci co mają nie mają gdzie zaparkować. Tam gdzie mogło stać 15 samochodów teraz stoi 7 do 8. Gdzie tu lepiej? Teraz jest sto metrów od miejsca zamieszkania i trzy parkometry. Miasto niewiele zyskało my mieszkańcy straciliśmy a to miało być dla nas.

A
Anna ESz.

No to co w końcu z Grabowską i Ordona? Całą noc robotnicy malowali nowe pasy i ustawiali znaki, a teraz co? Wolna amerykanka?

Dodaj ogłoszenie