Nowa Warszawa vs klasyk z przeszłości [PORÓWNANIE]

Sonia Tulczyńska
Nowa Warszawa vs klasyk z przeszłości [PORÓWNANIE]
Nowa Warszawa vs klasyk z przeszłości [PORÓWNANIE] Polska Press Grupa
Jak wyglądała stara Warszawa produkowana w latach 1951–1973 w warszawskiej fabryce na Żeraniu (FSO)? A jak wygląda projekt Nowej Warszawy, czyli odświeżona i ekskluzywna wersja kultowego auta? Sprawdziliśmy, czym się różnią. Zobaczcie.

Nowa Warszawa zostanie zbudowana przez ekipę z Wrocławia. Tworzona na bazie BMW M5, ma być wyposażona w silnik o mocy ponad 500 koni mechanicznych. Przyspieszy od 0 do 100 km/h w około 4,7 sekundy oraz osiągnie prędkość nawet 330 km/h. Wszystkie te zalety będą jednak słono kosztować. Samochód osiągnie cenę ok. 1,5 miliona złotych.

Dawna Warszawa produkowana była w wielu wersjach - użytkowych (Pickup, Furgon, Kombi) i specjalnych (Drezyna - wykorzystywana przez PKP, Taksówka, Radiowóz, Sanitarka/Ambulans, Pocztylion). Kilkadziesiąt lat temu prędkość maksymalna Warszawy wynosiła od 105 do 130 km/h. Do "setki" przyspieszała w 45 sekund.

Na podstawie tego kultowego i bardzo popularnego w latach 50.,60. i 70. samochodu, powstały - FSC Żuk, ZSD Nysa i FSR Tarpan.


Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie