Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa zajezdnia na Annopolu. Miejsce na ponad 150 pojazdów. Będą tu "nocować" tramwaje z linii do Wilanowa

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Na Białołęce powstanie nowa zajezdnia tramwajowa. Znajdzie się tam miejsce dla taboru, który zostanie zakupiony na potrzeby nowej linii do Wilanowa. Inwestycja dostała zielone światło. Teraz czas na wybranie wykonawcy i rozpoczęcie prac.

Z Białołęki tramwaje będą jeździć aż do Wilanowa. Nowa zajezdnia Annopol - naprzeciw centrum outletowego - będzie gotowa najpóźniej do 2023 roku. To pierwsza budowa zajezdni w Warszawie od... 1963 roku. Czas najwyższy, bowiem w najbliższych latach pojawią się nowe trasy, w tym długa - i niezwykle potrzebna - z Woli, aż do Wilanowa.

Zajezdnia Annopol powstaje właśnie w ramach środków zdobytych na budowę trasy do Wilanowa. Tramwaje Warszawskie właśnie dostały zielone światło na rozpoczęcie budowy. Powstaną nowe budynki zajezdni, 55 torów o długości 14,25 km oraz miejsce do garażowania ponad 150 tramwajów. Wszystko to na terenie ok. 11,76 ha.

" Zajezdnia składa się z zespołu obiektów kubaturowych zaplecza technicznego, technologicznego i administracyjnego oraz stanowisk specjalistycznych pozwalających utrzymać tabor tramwajowy w stanie pełnej sprawności takich jak stanowisko do pomiaru płaskich miejsc, pomiaru nacisku kół, pomiaru obrzeży kół i geometrii wózków, lakiernia, myjnie całopojazdowe czy tokarka podtorowa" - podają tramwajarze. Oznacza to, że na miejscu będzie można także naprawiać pojazdy.

W komunikacie prasowym czytamy także, że nowa zajezdnia ma być przyjazna środowisku. Wykorzystane zostaną pompy ciepła (do ogrzania) oraz instalacja fotowoltaiczna. W myjniach będzie zamknięty obieg, a tzw. woda szara, czyli wykorzystywana np. w czasie mycia rąk, zostanie użyta do mycia placów czy spłukiwania toalet.

Główny wjazd na teren zajezdni będzie prowadził od strony ul. Annopol, przez ul. Inowłodzką. Planowana jest również budowa wjazdu na teren zajezdni od północno-wschodniej strony – łącząca teren zajezdni z ul. Włodkowica.

Nim rozpocznie się budowa, tramwajarze muszą ogłosić jeszcze dwa przetargi. Pierwszy - na inżyniera kontraktu, który będzie nadzorował postęp prac, a także dokumentację. Kolejny dotyczyć będzie systemu zarządzania ruchem tramwajów i diagnostyki. Sama budowa musi zakończyć się najpóźniej w 2023 roku. Do tego czasu trzeba bowiem rozliczyć środki z unii europejskiej, która dotuje inwestycję.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto