Czujniki zostaną zamontowane na całym sześciokilometrowym odcinku drugiej linii metra i na wszystkich jej siedmiu stacjach. Będą one przekazywały budowniczym informację o tym, czy drgania związane z drążeniem tunelu wielkimi tarczami nie powodują pękania ścian okolicznych budynków. Jeśli tylko pojawią się jakiekolwiek przemieszczenia ścian, repery od razu zaalarmują budowniczych. Takie rozwiązanie stosuje się już przy budowie linii C w Rzymie, która przechodzi pod Koloseum.
Wcześniej każdy z budynków zostanie dokładnie sprawdzony i obfotografowany w celu uniknięcia ewentualnych wyłudzeń - pozwoli to wykluczyć sytuację, w której zarządca budynku próbowałby przeprowadzić zaległy remont na koszt wykonawcy budowy metra.
Oprócz montażu reperów metro czekają także inne ulepszenia. W planach jest wprowadzenie systemu nawigacyjnego SOP-2. System ten częściowo zautomatyzowałby prowadzenie pociągu, ułatwiając pracę maszyniście. Jeśli ten plan wypali, będzie możliwe zwiększenie prędkości przejazdowej pociągów z 60 do 80 km/h, co z kolei pozwoli na dwukrotne zwiększenie częstotliwości ich kursowania. Na drugiej linii natomiast ma zostać wprowadzony jeszcze nowszy system SOP-3, który razem z SOP-2 znacznie usprawni funkcjonowanie warszawskiego metra.
Źródło:Życie Warszawy
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody