Na szykowany przetarg zarezerwowano 10 milionów złotych. Prace obejmą, jak wskazuje Puchalski, wymianę nawierzchni na placu i początkowym odcinku Nowego Światu, która jest już w dramatycznym stanie. W planach jest uruchomienie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych koło kościoła św. Aleksandra. To jednak nie jest docelowa przemiana, którą ma przejść ten rejon stolicy.
Jak wynika rozmowy Łukasza Puchalskiego z "Gazetą Stołeczną" Zarząd Dróg Miejskich chciałby, aby obowiązywały tu zasady tożsame z tym co wprowadzono na północ od ronda. To znaczy poruszałyby się wyłącznie autobusy, samochody realizujące dostawy, służby miejskie i oczywiście rowery, a usunięto by stąd ruch samochodów osobowych. Puchalski nie podał dokładnego terminu, ale należy się spodziewać, że byłoby to związane z przebudową linii średnicowej i Alei Jerozolimskich.
Wszystko to w ramach Nowego Centrum Warszawy. Zarząd Dróg Miejskich zrezygnował z ruchu prywatnych samochodów także ze skrzyżowania Brackiej, Kruczej, Zgody, Szpitalnej i Chmielnej, gdzie powstaje nowy plac. To kolejny plan ograniczenia ruchu w śródmieściu wraz ze zwężeniem Alei Jerozolimskich, Marszałkowskiej i Kruczej.
Rzecznik ZDM Jakub Dybalski w rozmowie z portalem se.pl jest póki co bardziej ostrożny, ale potwierdza, że zmiany są możliwe: można rozważać scenariusz, w którym po przebudowie linii średnicowej i powstaniu przystanku kolejowego „Nowy Świat”, a także przebudowie Alej Jerozolimskich, fragment Nowego Światu między Alejami a placem Trzech Krzyży funkcjonowałby na podobnej zasadzie jak Nowy Świat na północ od Alej.
Oznaczałoby to utrudnienia dla kierujących z rejonu Alei Ujazdowskich i Książęcej w kierunku Mostu Poniatowskiego. Natomiast dojazd do Książęcej od północy będzie możliwy wyłącznie Marszałkowską (która ma być zwężona od Placu Konstytucji do Ronda Dmowskiego) i Hożą. Rondo Dmowskiego i de Gaulle'a mają także zniknąć wraz z remontem linii średnicowej i powstaniem nowej stacji kolejowej w rejonie drugiego z rond. Trudno zatem dokładnie przewidzieć jak będzie wyglądać organizacja ruchu w tym miejscu, ale zapowiadają się ogromne zmiany jak w całym śródmieściu.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?