Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe logo UW wybrane! Rozstrzygnięto konkurs na 200-lecie uczelni

Justyna Koszewska
Do konkursu na nowe logo UW nadesłano blisko 300 prac
Do konkursu na nowe logo UW nadesłano blisko 300 prac Fot. materiały prasowe
Przez ponad 2 miesiące chętni mogli przesyłać swoje propozycje na nowe logo UW. W konkursie z okazji 200-lecia uczelni wzięło udział blisko 300 prac. W poniedziałek, 3 lutego, jury konkursowe ogłosiła werdykt. Zwycięski projekt na nowy symbol i hasło UW stworzyła agencja Bravo Badoni.

Konkurs na nowe logo UW jest częścią obchodów uczelni, która w 2016 roku świętować będzie 200 rocznicę założenie. Od 19 listopada do 10 stycznia każdy chętny mógł przesłać swoje propozycje na nowy symbol i hasło warszawskiej uczelni.

W poniedziałek, 3 lutego, komisja konkursowa przedstawiła ostateczny werdykt. Za najciekawszy projekt uznana została minimalistyczna propozycja przesłana przez agencję Bravo Badoni. Wybrano ją z blisko 300 innych nadesłanych prac. Ponadto, jury przyznało także dodatkową nagrodę Karolinie Fiedor, autorce hasła: „Studiuj. Dyskutuj. Twórz”.

Nowe logo UW wybrane! Rozstrzygnięto konkurs z 200-lecie uczelni

W konkursowym jury zasiedli: prof. Maria Poprzęcka (Wydział „Artes Liberales” UW), Prof. Katarzyna Chałasińska-Macukow (Wydział Fizyki UW), prof. Andrzej Markowski (Wydział Polonistyki UW), prof. Piotr Garlicki (ASP w Warszawie, Wydział Grafiki), Anna Korzekwa, rzecznik prasowy UW, Karolina Pietkiewicz, przewodnicząca ZSS UW i Wojciech Wagner z miejskiego Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej. Jednymi z kryteriów przy wyborze najlepszej propozycji na nowe logo UW była jego prostota i nowoczesność. - Logo powinno być proste, nowoczesne i oryginalne, a hasło łatwe do zapamiętania, czytelne i niepowtarzalne. Wskazane jest, aby zawierały one nazwę „UW” – podkreślali organizatorzy konkursu.

Czytaj także: Akcja "BUW dla sów", czyli całonocne zakuwanie przed sesją

- Konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Nadesłano do nas prawie 300 prac. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli w nim udział – napisali po ogłoszeniu wyników przedstawiciele uczelni na stronie internetowej UW.

Konkurs na nowe logo i hasło na dwusetne urodziny uczelni miał na celu stworzenie wizerunku UW jako marki kojarzonej z jakością i nowoczesnością w podejściu do nauki i nauczania. - Konkurs był jednym z pierwszych wydarzeń jubileuszowych. Tematem całych obchodów jest umiędzynarodowienie uczelni i jej pozycja w świecie oraz wyzwania stojące przed Uniwersytetem Warszawskim - napisali członkowie komitetu organizacyjnego jubileuszu.

Co sądzicie o nowym logo i haśle UW? Podobają Wam się? Czekamy na Wasze opinie!

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto