Nowe prawo pracy w Warszawie. Od 1 stycznia w życie wchodzą bardzo ważne zmiany
Przechowywanie akt osobowych
Wobec aktualnego obowiązku przechowywania dokumentacji pracowniczej przez 50 lat istotną zmianę przewiduje nowe brzmienie art. 94 ust. 9b) k.p. Zgodnie z jego treścią pracodawca będzie miał obowiązek przechowywać dokumentację pracowniczą w sposób gwarantujący zachowanie jej poufności, integralności, kompletności oraz dostępności, w warunkach niegrożących uszkodzeniem lub zniszczeniem przez okres zatrudnienia, a także przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł, chyba że odrębne przepisy przewidują dłuższy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej. A zatem okresem podstawowym przechowywania dokumentacji od 2018 roku będzie 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł. Jeden z wyjątków od tej zasady wprowadza już Kodeks pracy w art. 94(4) dla dokumentacji, która może stanowić lub stanowi dowód w postępowaniu, którego pracodawca jest strona lub o którego wszczęciu wie.