Jak podaje warszawski Zarząd Dróg Miejskich, najważniejszym przedsięwzięciem budowlanym mijającego roku było dla nich przedłużenie trasy tramwajowej na Winnicę.
- Efektem wspólnej inwestycji Zarządu Transportu Miejskiego i Tramwajów Warszawskich jest odcinek torowiska tramwajowego, pętla autobusowa i tramwajowa, chodniki, drogi rowerowe i jezdnie - czytamy w komunikacie drogowców.
Dalej w głąb białołęckich osiedli dojeżdżają tramwaje linii 2 i 17 oraz autobusy 509 i N03. Co więcej, trwa budowa nowej pętli autobusowej przy skrzyżowaniu ulicy Wawrzyszewskiej i J. Ostroroga.
Nowe przystanki
W 2021 - jak wylicza ZDM - nowe przystanki powstały w miejscach: – Powązki-VI Brama 01 i Powązki – VI Brama 02, Bergamotki 01 i 02, Nawłocka 01 i 02 oraz Biegunowa 01 i 02.
Nowy parking
Zakończyła się budowa parkingu P+R przy stacji kolejowej Warszawa Żerań na Białołęce. Po zakończeniu formalności związanych z zezwoleniem na użytkowanie, parking zostanie otwarty. Dla pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego będą do dyspozycji 235 miejsca postojowe dla samochodów osobowych, w tym 10 dla osób z niepełnosprawnościami. Rowerzyści z kolei będą mogli zostawić pod wiatami niemal 140 rowerów. W przyszłym roku rozpocznie się w terenie budowa kolejnego, już 17 parkingu P+R, przy stacji kolejowej Warszawa Jeziorki. Będzie tu prawie 140 miejsc parkingowych, w tym sześć dla osób z niepełnosprawnościami, oraz 40 zadaszonych stanowisk dla rowerów.
W mijającym roku "odświeżonych" zostało kilka działających P+R. Metro Stokłosy i Ursus Niedźwiadek mają teraz poszczególne poziomy pomalowane na charakterystyczne kolory. Wszystkie wielopoziomowe parkingi są oznakowane w ten sam sposób, co ułatwia odnalezienie samochodu.
Remonty
W 2021 roku Zarząd Dróg Miejskich wyremonotwał nawierzchnię na ośmiu pętlach autobusowych: Aleksandrów, Chomiczówka, Cmentarz Wolski, Nowodwory, Os. Górczewska, P+R Al. Krakowska, Wiatraczna i Żerań FSO.
Prace remontowe przeprowadziliśmy także na 18 przystankach. Zakres prac – w zależności od stanu infrastruktury i możliwości finansowych – obejmował remont pasów, z których korzystają autobusy przy zatrzymywaniu się na przystankach oraz peronów.
Wiaty w nowych miejscach
Siedemnaście wiat w nowych miejscach pojawiło się na stołecznych przystankach w tym roku. Najwięcej na Bielanach – na przystankach: Głowackiego 01, Kochanowskiego 04 i Maszewska 02, po dwie – na Bemowie: Dostawcza 01 i 02 i Białołęce: Nowodwory 07 i Os. Derby 02, na Mokotowie: Langego 01 i 02, w Śródmieściu – Al. Jana Pawła II 01 i Królewska 08 i w Ursusie – Henryka Brodatego 01 i Spisaka 04 oraz po jednej – na Pradze-Południe – Gocław 07, w Wawrze – Marysin 02, Wilanowie – Wilanów 04 i na Woli – Kolejowa 51.
Pierwsza linia metra
Każdego roku prace remontowe i modernizacyjne prowadzone są również na pierwszej linii metra, której odcinek od Kabat do Politechniki oddano do użytku już 26 lat temu. - Modernizowaliśmy urządzenia techniczne – niewidoczne dla pasażerów, np. przepompownię wód opadowych na stacji Pole Mokotowskie czy podstację trakcyjno-energetyczną - wyjaśnia ZDM.
Metro Warszawskie wymieniło system sterowania ruchem na kilku stacjach. Z kolei ważnym dla drogowców zadaniem modernizacyjnym planowanym na 2022 rok będzie budowa czterech wind przy północnej głowicy stacji Pole Mokotowskie.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?