Do projektu studium dotarliśmy pod koniec marca. Opisywaliśmy w naszym serwisie m.in. docelowy projekt obwodnic dla Warszawy oraz pomysł na stworzenie zieleni publicznej zamiast bocznicy kolejowej. Obecnie trwają konsultacje i uzgadnianie studium przez inne przewidziane ustawą organy. Jak dowiadujemy się z jednego z nich - charakter dokumentu jest bardzo ogólny.
Mimo to Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie zarzuciła miastu, że dopuszcza zbyt dużą ingerencję w zieleń. Argumentacja RDOŚ jest zresztą bardzo długa i szczegółowa. Możecie ją znaleźć tutaj. Co to oznacza? Będzie konieczne kolejne wyłożenie projektu do zaopiniowania. Miasto nie odpowiedziało na nasze pytania kiedy może to nastąpić. Jak informuje "Gazeta Stołeczna" może to być za kilka tygodni.
Niepewne terminy
Jesteśmy jednak mocno sceptyczni co do tego terminu. Przypomnijmy, że pierwotnie do wglądu publicznego studium miało trafić do końca roku 2022.- Zakładamy, że wyłożenie nowego Studium do publicznego wglądu nastąpi pod koniec I kwartału 2023 roku - informował później Artur Szklarczyk z urzędu miasta. Dziś wiemy już, że ten termin po raz kolejny zostanie przesunięty, z powodu opinii RDOŚ. O ile? Co najmniej kilka tygodni na ponowne wyłożenie. Potem ponowne opiniowanie. Kto wie czy uda się je wyłożyć w III kwartale tego roku.
Dokument jest niezwykle istotny dla stolicy. To w nim znajdują się podstawy do tworzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz nadawania priorytetów dla inwestycji w mieście. Omawia też rozwój transportu. W najbliższych tygodniach będziemy analizować kolejne fragmenty studium. Znajdziemy tam elementy rozwoju miasta w takich kategoriach jak:
- rozwój komunikacji miejskiej - korytarze komunikacyjne,
- polityka związana z zabudową miasta,
- polityka parkingowa,
- rozwój dróg rowerowych,
- zabudowa wysokościowa,
- polityka rdzenia wielkomiejskiego,
- polityka energetyczna,
- polityka wobec rejonów zaniedbanych,
- polityka wobec zieleni miejskiej
- rozwój dróg - kierunki powstawania obwodnic i innych ważnych ciągów drogowych.
Poniżej prezentujemy także dotychczasowe materiały dotyczące treści zawartych w studium:
Jaki kształt warszawskich obwodnic? Wiemy, co przewiduje studium. W planach aż cztery. Sprawdzamy ilu odcinków jeszcze brakuje
Zieleń publiczna zamiast bocznicy kolejowej? Warszawa szykuje w studium niespodziankę. Dlaczego wcześniej się nie dało?
Z kolei jeśli chodzi o plan rozbudowy sieci metra, zawarty w studium, to miasto informowało o nim już oficjalnie. Więcej poniżej.
Ratusz zaprezentował plan rozwoju sieci do 2050 roku. Docelowo pięć linii metra, rozwój już istniejących.

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?