Nowe tramwaje dla Warszawy. Pierwsza partia zamówienia już w Polsce. Jesienią wyjadą nas stołeczne torowiska

Kacper Komaiszko
Kacper Komaiszko
fot. Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie. Do Polski dotarła pierwsza partia zamówionych dla Warszawy nowych tramwajów. Pierwsze 2 pojazdy z puli 123 zamówionych wylądowały w gdyńskim porcie. Przebyły one daleką podróż – przypłynęły aż z Republiki Korei, gdzie mieści się siedziba Hyundai Rotem – jednego z największych producentów pojazdów szynowych na świecie.

Nowe tramwaje dla Warszawy już są w Polsce

Najnowocześniejsze, szyte na miarę dla Warszawy, tramwaje są już w Polsce! Dwa pierwsze ze 123 wagonów, zamówionych przez Tramwaje Warszawskie, dotarły właśnie do portu w Gdyni! Przebyły one daleką podróż – przypłynęły aż z Republiki Korei, gdzie mieści się siedziba Hyundai Rotem – jednego z największych producentów pojazdów szynowych na świecie - przekazały Tramwaje Warszawskie

Przy produkcji nowych tramwajów dla stolicy wykorzystano nie tylko wiedzę i doświadczenie tego międzynarodowego giganta, ale też specjalistyczne komponenty produkowane przez nasze rodzime przedsiębiorstwa. Dzięki temu już wkrótce warszawianki i warszawiacy będą mogli komfortowo podróżować po stolicy nowymi wagonami, unikalnymi w skali całego kraju

Nowe tramwaje dla Warszawy. Pierwsza partia zamówienia już w...

Tramwaje, które właśnie dotarły do Polski, zostały zaprojektowane w taki sposób, by w pełni dostosować się do specyfiki warszawskich torowisk, a także by w jak największym stopniu zaspokajać potrzeby stołecznych pasażerów. W czasie prac projektowych uwzględniono opinie warszawskich tramwajarzy, którzy wskazali najważniejsze elementy – zarówno z punktu widzenia ich samych, jak i korzystających z transportu publicznego mieszkańców stolicy. Tramwajom Warszawskim zależało na tym, by stworzyć tramwaj, który będzie w możliwie jak największym stopniu dopasowany do potrzeb warszawianek i warszawiaków, a także stołecznych motorniczych.

Nowe wagony są częścią większego zamówienia, obejmującego aż 123 pojazdy. Umowa zawiera opcję na kolejne 90 wagonów. Do stolicy trafią aż trzy rodzaje pojazdów szynowych o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Najdłuższe z nowych tramwajów będą miały prawie 33 metry, czyli aż o 2,5 metra więcej niż najpopularniejsze w stolicy tramwaje niskopodłogowe. Będą to więc najdłuższe tramwaje, jakie kiedykolwiek jeździły po stołecznych torowiskach. W każdym takim tramwaju będzie mogło podróżować nawet 240 osób. Ułatwi to z pewnością zachowanie dystansu pomiędzy pasażerami – co jest szczególnie istotne w dobie pandemii koronawirusa.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie