Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe tramwaje dla Warszawy. Pierwsze z ponad stu od Hyundaia. Zobaczcie je sami

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Do Warszawy, zgodnie z zapowiedzią, trafiły pierwsze tramwaje z zamówienia realizowanego przez koreańską firmę Hyundai. To dwa pierwsze z zamówionych 123 składów. Dziś mogliśmy je zobaczyć na żywo w zajezdni tramwajowej Żoliborz.

Składy do Warszawy przypłynęły z Azji

W Korei przeszły mnóstwo testów, teraz jednak czas na kolejne już na torach stolicy Polski. Jak podały Tramwaje Warszawskie, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem regularną jazdę z pasażerami będą mogły realizować jesienią. Łącznie do stolicy trafią 123. Kolejne wraz z początkiem przyszłego roku, a do końca kwietnia 2023 zamówienie powinno być już w pełni zrealizowane.

Zobaczcie fotorelacje z prezentacji nowych składów

Nowe tramwaje dla Warszawy. Pierwsze z ponad stu od Hyundaia...

Na prezentacji pojawili się wiceprezydent Robert Soszyński, prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski oraz ambasador Republiki Korei w Polsce Sun Mira.

To kolejny ważny krok w kierunku zielonej, ekologicznej, nowoczesnej i przyjaznej stolicy. W mieście tak dużym jak Warszawa transport publiczny odgrywa i będzie odgrywał kluczową rolę. Dziś wysoko podnosimy poprzeczkę i wyznaczamy nowe tramwajowe trendy. Zadbaliśmy o to by był to pojazd bardzo komfortowy i nowoczesny – powiedział Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Przypomnijmy, że Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Hyundai Rotem w czerwcu 2019 roku. Jej wartość to 1,825 mld zł netto

Opiewa ona na 123 tramwaje niskopodłogowe z opcją na kolejne 90. Dlatego nie można wykluczyć kolejnego zamówienia. Łącznie liczba tramwajów niskopodłogowych przekroczy 430, co będzie stanowić aż 70% całego taboru tramwajowego w Warszawie. Przełoży się to na poprawę komfortu, szybkości i efektywności przejazdów tramwajowych w stolicy. Zgodnie z pierwotnym, obecnie realizowanym, do stolicy trafią trzy rodzaje pojazdów szynowych, o różnej długości. Wspomniane 33 metrowe w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej oraz jednokierunkowe o długości 24 metrów.

Chociaż składy wyprodukowane są w Azji to aż 60% komponentów, które składają się na pojazd zostało wyprodukowane w Polsce oraz Unii Europejskiej. Dla przykładu osprzęt energoelektroniczny powstaje na miejscu, w Warszawie, a dostarcza go firma Medcom. Z innej polskiej firmy ATM, również mającej siedzibę w Warszawie, pochodzą rejestratory parametrów jazdy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto