Digital Citylight to nowoczesne cyfrowe ekrany w wiatach, które wyposażone zostały w funkcjonalności ułatwiające podróżowanie po mieście. System wykorzystuje ogólnodostępne dane o aktualnym położeniu pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego. Pasażerowie na przystanku mogą śledzić położenie autobusów i tramwajów, które kursują w pobliżu danego przystanku. Można także sprawdzić prognozę pogody, utrudnienia w ruchu drogowym albo po prostu umilić sobie czas, śledząc autorski kanał informacyjny Cityinfo. Jak tłumaczy ZTM w komunikacie, są to plansze z lokalnymi treściami redakcyjnymi i miejskimi z dziesięciu różnych kategorii tematycznych. Na przykład w dziale „Poczuj historię” można podziwiać archiwalne fotografie z Warszawy, a „Moje miasto” prezentuje aktualne zdjęcia. Jest też kącik adopcyjny, dzięki któremu psy ze schronisk mogą znaleźć nowy dom.
Dodatkowo można podładować telefon oraz skorzystać z bezdotykowego dyfuzora do dezynfekcji dłoni. To pierwszy test takich urządzeń na przystankach komunikacji miejskiej, który potrwa do końca roku.
– Cieszymy się, że przystanki na których zatrzymują się pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego, oferują pasażerom nowe funkcjonalności. Możliwość śledzenia na mapie kursujących autobusów i tramwajów ułatwi planowanie podróży oraz oszczędzanie czasu, zwłaszcza że w Warszawie sytuacja na drogach potrafi zmieniać się dynamicznie. Zdjęcia stolicy mogą zainspirować mieszkańców i turystów do wycieczek, oczywiście komunikacją miejską – mówi Katarzyna Strzegowska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Zobacz, jak wyglądają nowoczesne ekrany na przystankach:
[przycisk_galeria]
[g]8422953[/g]
Przystanki z nowoczesnymi ekranami
- Centrum 01 przy ul. Marszałkowskiej,
- Królikarnia 02 przy ul. Puławskiej,
- Zajezdnia Wola 03 i 06 przy al. Solidarności,
- Muranów 03 przy ul. Anielewicza,
- Kapitulna 01 przy ul. Miodowej,
- Piękna 03 i Mokotowska 02 przy ul. Pięknej,
- Wiejska 01 przy ul. Górnośląskiej.
– Konsekwentnie realizujemy politykę Smart City i projektujemy usługi użyteczne dla mieszkańców polskich miast – mówi Robert Bartoszcze, dyrektor ds. digital w AMS. – Przenosimy na ekrany informacje, które standardowo są dostępne w dedykowanych aplikacjach i dzięki temu zmniejszamy barierę dostępności usług cyfrowych dla osób, które z takich aplikacji na co dzień nie korzystają lub po prostu rozładował im się telefon
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?