Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Dworzec Gdański. Wkrótce tysiące mieszkańców Warszawy będą tam podróżować każdego dnia

Łucja mazurek
Nowy dworzec Gdański. Będzie dodatkowy tunel i kładki dla podróżnych
Nowy dworzec Gdański. Będzie dodatkowy tunel i kładki dla podróżnych Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Dodatkowy tunel oraz dwie kładki. Niewielki dworzec Warszawa Gdańska w czasie remontu warszawskiej linii średnicowej będzie musiał przyjąć codziennie tysiące pasażerów ruchu dalekobieżnego. PKP PLK ogłosiły właśnie przetarg na przebudowę dworca. Dalsza część artykułu poniżej.

W 2020 roku rozpocznie się przebudowa linii średnicowej. Przygotowania do tej inwestycji trwają już od bardzo dawna. Do tej pory nie zdecydowano jeszcze, czy w jednym czasie będą remontowane linia podmiejska i dalekobieżna, czy też prace będą prowadzone oddzielnie na dwóch liniach. Wariant realizacji prac ma zostać wybrany jesienią.

W czasie remontu większość dalekobieżnego ruchu przelotowego ma zostać przekierowana na stację Warszawa Gdańska. Dworzec nie jest na razie przystosowany do tego by obsłużyć większą ilość podróżnych. Dlatego też PKP Polskie Linie Kolejowe planują jej znaczną rozbudowę.

Zobacz również: Remont linii średnicowej. Kolejarze podpisali umowę! Co się zmieni?

W tej chwili dworzec Warszawa Gdańska ma tylko trzy perony. Za kilka lat stacja będzie musiała przejąć cały ruch dalekobieżny w stolicy. PKP PLK ogłosiły przetarg na rozbudowę stacji.

Warszawa Gdańska. Przygotowania do nowej organizacji ruchu

Jak podaje portal transport-publiczny.pl przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest zaprojektowanie i wykonanie robót w zakresie dostosowania infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Gdańska do obsługi zwiększonej liczby pasażerów.

Zakres prac przewiduje budowę nowego przejścia podziemnego po zachodniej stronie stacji z łącznikiem prowadzącym do istniejącego tunelu, a także projektowanego nowego dworca z budynkami biurowymi. Przejście o szerokości minimalnej 9,5 m będzie kończyć się bezpośrednio za peronem 4. Na każdy peron prowadzić będzie jeden ciąg schodów ruchomych, schody zwykłe oraz winda.

W istniejącym tunelu, łączącym perony z dworcem, stacją metra, przystankami tramwajowymi, ul. Słomińskiego po południowej stronie, a także ul. Krajewskiego po północnej stronie, schody zwykłe zostaną zamienione na ruchome. W planach jest również wybudowanie zadaszonej kładki wschodniej, która połączy perony z wiaduktem w ciągu Andersa oraz kładki zachodniej, która będzie łączyć perony z ul. Felińskiego oraz ul. Kłopot. Na perony będzie można dostać się za pomocą zadaszonych schodów zwykłych i windy. Kolejarze planują również rozbudować system informacji pasażerskiej. Dodatkowo, wiaty przystankowe mają być poprowadzone na całej długość peronu – między kładkami.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto