Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy peron na Dworcu Zachodnim gotowy. Można już z niego korzystać. To pierwszy efekt przebudowy za 2,4 mld zł

Redakcja
Pasażerowie od 19 grudnia mogą korzystać z nowego peronu nr 6 na Dworcu Zachodnim. Przy nowym peronie w ciągu doby przewidywana jest odprawa ponad 80 pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Dojście zapewnia kładka. To pierwszy efekt ogromnej przebudowy za 2,4 mld zł. Szczegóły w tekście poniżej.

Pierwszy nowy peron na Warszawie Zachodniej. Tak wygląda

Już można korzystać z nowego peronu nr 6 na dworcu Warszawa Zachodnia. Przestrzeń ostała oddana do użytku w niedzielę 19 grudnia. Peron jest zadaszony i oświetlony. Są ławki i dwie osłonięte „poczekalnie. W ciągu doby odprawianych tam będzie ponad 80 pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Dojście do nowego peronu nr 6 zapewnia kładka.

Nowy peron na Dworcu Zachodnim gotowy. Można już z niego kor...

Wykorzystanie pierwszego z nowobudowanych peronów łączy się z udostępnieniem nowej kładki nad torami. Podróżni skorzystają z niej na 200 m odcinku od ul Tunelowej, łagodnym podejściem nad budowane perony nr 8 i 7, do nowego peronu nr 6 i dotychczasowego 5. Od peronu nr 5 otwarte jest nadal przejście podziemne w stronę Al. Jerozolimskich.

Zmiana nazwy peronów

Zmieniona będzie nazwa peronu nr 8 na peron nr 9.- Dostępny jest odcinek nowego przejścia podziemnego. Pomiędzy peronem nr 9 na linii obwodowej a stacją Warszawa Zachodnia wykonawca przygotował odpowiednio oznakowaną drogę - informują przedstawiciele PLK.

W kolejnej fazie prac, ze względu na bezpieczeństwo i szeroki zakres robót, stacja nie może zapewnić pełnej wygodnej obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Takie warunki zapewniają pozostałe warszawskie stacje: Warszawa Gdańska, Warszawa Centralna, Warszawa Śródmieście, Warszawa Stadion i Warszawa Wschodnia.

Budowa peronów nr 7 i 8

Na stacji najbardziej zaawansowane prace są przy budowie peronów nr 7 i 8 oraz przejścia podziemnego i tunelu tramwajowego. Ułożono nowe tory i rozwieszono sieć trakcyjną. Kończy się część prac przy zadaszeniu hali peronowej. Obiekt na wysokości 11 m przykryje osiem peronów. Powstaje LCS - lokalne centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Układane są instalacje i prowadzone są roboty wykończeniowe wewnątrz i na zewnątrz obiektu.

Taka będzie Warszawa Zachodnia

Na Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Zobaczcie też:

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto