Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy wizerunek Muzeum Warszawy. Jak wam się podoba odświeżone logo?

Ewa Jankowska
Nowy wizerunek Muzeum Warszawy
Nowy wizerunek Muzeum Warszawy Wikimedia Commons
Nowy wizerunek Muzeum Warszawy. Od roku placówka przechodzi gruntowną zmianę wizerunku. Otwiera się na nowe media oraz stara się unowocześnić wizualnie. Za wszystko odpowiedzialny jest pięcioosobowy zespół Działu Promocji i Marketingu. Jak wam się podoba odświeżony wizerunek Muzeum? Czy nowe logo trafia w wasze gusta?

Nowy wizerunek Muzeum Warszawy - nowe logo
Jak czytamy w informacji prasowej Muzeum Warszawy, nowe logo ma być połączeniem historycznego symbolu z nowoczesną szkołą projektowania graficznego. „Prosty, monochromatyczny znak trafnie oddaje charakter instytucji, która odnawia swój wizerunek bez zrywania z przeszłością.”

Pracownicy Muzeum mają nadzieję, ze forma logo korzystnie wpłynie na rozpoznawalność nie tylko instytucji, ale i Warszawy. Autorką grafiki jest Ania Światłowska. Głównym jej elementem jest herb Warszawy – pół-kobieta, pół-ryba. Znak ten jest powszechnie wykorzystywany, rozpoznawalny i kojarzony z Warszawą. W zbiorach Muzeum znajduje się blisko 400 rozmaitych warszawskich syrenek uwiecznionych w malarstwie, na fotografiach, numizmatach, syrenki-pomniki, przedstawienia zdobiące zabytkowe rzemiosło czy plany Warszawy. Wszystko to było inspiracją dla projektantki.

Czytaj także: Utrudnienia w ruchu 3-4 czerwca. Święto wolności zablokuje Warszawę

Nowy wizerunek Muzeum Warszawy - klarowność, komunikacja, warszawskość
- Nowa identyfikacja została zaprojektowana w oparciu o kilka konkretnych założeń i zadań, jakie ma do spełnienia, zarówno komunikacyjnych jak i praktycznych. – tłumaczy Ania Światłowska – Po pierwsze musi klarownie komunikować warszawskość, otwartość, nowoczesność. Po drugie musi sprostać różnorodnym potrzebom instytucji o bardzo złożonym charakterze – dodaje. Z kolei kolor logo ma nawiązywać do ciągu wydarzeń Warszawa – Syrena – Wisła. Z kolei zastosowana w projekcie rodzina krojów pisma „Good”, autorstwa warszawskiego projektanta Łukasza Dziedzica, ma być przejrzysta i przyjazna, a zarazem neutralna. Krój nie nawiązuje do konkretnego okresu historycznego. Doskonale zachowuje spójność proporcji i kroju ze znakiem graficznym, stając się jego integralną częścią.

Czytaj także: Barack Obama w Warszawie - stolica pod ochroną

Muzeum obecnie przechodzi gruntowną odnowę również pod względem merytorycznym. Nowy program koncentruje się na przygotowaniach do wielkiego otwarcia w 2017 roku. Za trzy lata przestrzenie wystawiennicze, znajdujące się w 11 kamienicach przy Starym Mieście, wypełni ekspozycja będąca szkatułkową opowieścią o Warszawie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Instahistorie z VIKI GABOR

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto