Docelowo trasa połączy północne Mazowsze, CPK, A2 i trasę S7 w stronę Krakowa. Cały proces budowy potrwa zapewne ponad dekadę. Realizowane obecnie studium ma dotyczyć dwóch odcinków zachodnich. Pierwszy S50/A50 od DK92 (bez węzła) do S7 (z węzłem) oraz drugi odcinek od S10 (bez węzła) do DK92 (z węzłem). Będzie trasą szybkiego ruchu. Na części oznaczonej jako A50 będzie natomiast autostradą.
Na opracowanie studium dla pierwszego odcinka budżet GDDKiA wynosi 13 002 822 zł. Na dziś tylko dwie z dziewięciu ofert, które wpłynęły, mieszczą się w tej kwocie. Podobnie sytuacja wygląda w drugim przypadku. Tutaj pojawiło się osiem ofert, a zaledwie jedna z nich mieści się w budżecie. Jedna minimalnie go przekracza a pozostałe są droższe.
Oferty dla pierwszego odcinka:
- 27 599 047,50 zł, Europrojekt Gdańsk,
- 22 078 500,00 zł, IVIA,
- 15 846 090,00 zł, Transprojekt Gdański,
- 34 966 563,00 zł, Value Engineering,
- 12 996 795,00 zł, Transprojekt-Warszawa,
- 17 638 200,00 zł, Mosty Katowice,
- 19 478 280,00 zł, Multiconsult Polska,
- 15 473 400,00 zł, Konsorcjum firm: Databout (lider), TPF (partner),
- 12 440 220,00 zł, Trakt.
Oferty dla drugiego odcinka:
- 14 071 200,00 zł, IVIA,
- 10 082 310,00 zł, Transprojekt Gdański,
- 8 642 718,00 zł, Trakt,
- 19 941 067,50 zł, Value Engineering,
- 12 775 395,00 zł, Mosty Katowice,
- 11 623 500,00 zł, Konsorcjum firm: TPF (lider), Databout (partner),
- 17 778 301,92 zł, Multiconsult Polska,
- 8 495 610,00 zł, Transprojekt-Warszawa.
Jak będą oceniane oferty?
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów ceny (60 proc.), doświadczenie projektanta (20 proc.), zespół środowiskowy (30 proc.), oraz zespołu geologicznego (10 proc.).
Dziś nie ma jeszcze trasy S10, która do OAW ma dojechać od Włocławka, a spotka się obwodnicą w okolicy Naruszewa pod Płońskiem. Trasa ma przebiegać także krzyżując się z DK92, gdzie przebiegnie w okolicy Sochaczewa, Wiskitek (tu może powstać węzeł) aż do będącej na ukończeniu trasy S7 w okolicach Grójca i Tarczyna. Mówimy ciągle tylko o zachodnim jej odcinku.
Plany są niezwykle ambitne
Drogowcy podali cztery możliwe warianty trasy o długości ponad 160 km. GDDKiA zakłada, że umowa z wykonawcą przy braku odwołań, zostanie podpisana w czerwcu 2022 r. Projektanci na realizację całego zadania będą mieli 44 miesiące od daty jej zawarcia. W tym 29 miesięcy na złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w I półroczu 2026 r. Prace mają zakończyć się przygotowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg dwóch odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej oraz przygotowaniem materiałów i wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, które GDDKiA złoży we do właściwego organu w celu uzyskania decyzji środowiskowej.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?