Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej coraz bliżej. Rusza przygotowanie dwóch odcinków

Alicja Glinianowicz
Alicja Glinianowicz
Szymon Starnawski
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała ważne umowy dotyczące dwóch odcinków zachodniego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Droga ekspresowa S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem ma zostać połączona z S7 na południe od Warszawy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że podpisane zostały umowy na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej (DŚU) dla dwóch odcinków zachodniego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Dzięki temu droga ekspresowa S10 w okolicy Naruszewa zostanie połączona z S7.

"Rusza przygotowanie dwóch odcinków zachodniego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Połączą one drogę ekspresową S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem z S7 na południe od Warszawy" – napisała GDDKiA w mediach społecznościowych.

S50 na odcinku od S10 do DK92

Jak się okazuje, wykonawcą dokumentacji jest Transprojekt Warszawa. Wartość umowy to blisko 8,5 mln zł. Inwestycja ma zostać zrealizowana w przeciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia, zakończenie prac projektowych przewidziane jest w pierwszym kwartale 2026 roku.

"W ramach umowy biuro projektowe przygotuje dokumentację zawierającą wariantowy przebieg zachodniego odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, zlokalizowanego pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą ekspresową S10 w rejonie Naruszewa a drogą krajową nr 92. Dodatkowo wykonawca przygotuje materiały i wniosek o wydanie DŚU" – podała GDDKiA.

S50/A50 na odcinku od DK92 do S7

W tym przypadku wykonawcą dokumentacji jest firma Trakt. Inwestycja będzie kosztować około 12,5 mln zł i zostanie zrealizowana także w ciągu 44 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Przygotowana zostanie dokumentacja, która będzie zawierać wariantowy przebieg odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, zlokalizowanego pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą krajową nr 92 oraz drogą ekspresową S7 na południe od Warszawy. Wykonawca przygotuje również wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej.

Przypomnijmy, że jeszcze w czerwcu 2018 roku decyzją Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęto prace nad studium korytarzowym OAW i S10 przygotowywanym przez pracowników GDDKiA. Natomiast w czerwcu tego roku wybrano najkorzystniejsze oferty dla S50/A50 na odcinku od DK92 do S7 oraz dla S50 na odcinku od S10 do DK92.

Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie