Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej coraz bliżej. Rusza przygotowanie dwóch odcinków

Alicja Glinianowicz
Alicja Glinianowicz
Szymon Starnawski
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała ważne umowy dotyczące dwóch odcinków zachodniego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Droga ekspresowa S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem ma zostać połączona z S7 na południe od Warszawy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że podpisane zostały umowy na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej (DŚU) dla dwóch odcinków zachodniego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Dzięki temu droga ekspresowa S10 w okolicy Naruszewa zostanie połączona z S7.

"Rusza przygotowanie dwóch odcinków zachodniego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Połączą one drogę ekspresową S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem z S7 na południe od Warszawy" – napisała GDDKiA w mediach społecznościowych.

S50 na odcinku od S10 do DK92

Jak się okazuje, wykonawcą dokumentacji jest Transprojekt Warszawa. Wartość umowy to blisko 8,5 mln zł. Inwestycja ma zostać zrealizowana w przeciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia, zakończenie prac projektowych przewidziane jest w pierwszym kwartale 2026 roku.

"W ramach umowy biuro projektowe przygotuje dokumentację zawierającą wariantowy przebieg zachodniego odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, zlokalizowanego pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą ekspresową S10 w rejonie Naruszewa a drogą krajową nr 92. Dodatkowo wykonawca przygotuje materiały i wniosek o wydanie DŚU" – podała GDDKiA.

S50/A50 na odcinku od DK92 do S7

W tym przypadku wykonawcą dokumentacji jest firma Trakt. Inwestycja będzie kosztować około 12,5 mln zł i zostanie zrealizowana także w ciągu 44 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Przygotowana zostanie dokumentacja, która będzie zawierać wariantowy przebieg odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, zlokalizowanego pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą krajową nr 92 oraz drogą ekspresową S7 na południe od Warszawy. Wykonawca przygotuje również wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej.

Przypomnijmy, że jeszcze w czerwcu 2018 roku decyzją Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęto prace nad studium korytarzowym OAW i S10 przygotowywanym przez pracowników GDDKiA. Natomiast w czerwcu tego roku wybrano najkorzystniejsze oferty dla S50/A50 na odcinku od DK92 do S7 oraz dla S50 na odcinku od S10 do DK92.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto