Obwodnica Grodziska Mazowieckiego otwarta. Miesiąc przed terminem. „Oddech dla miasta”

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
mat. pras. / Strabag
Nowa obwodnica na Mazowszu ma 7 kilometrów. Kosztowała 162 mln zł. Grodzisk Mazowiecki, od lat „rozjeżdżany” przez TIR-y, wyprowadza ruch z centrum. Prace nad inwestycją zakończono na miesiąc przed terminem kontraktowym. Zastosowano też nowatorską metodę.

W sobotę otwarto obwodnicę Grodziska Mazowieckiego. Droga, zbudowana po nowym śladzie, połączyła węzeł na autostradzie A2 z miejscowością Kałęczyn. Powstały trzy obiekty mostowe, drogi serwisowe, ścieżki rowerowe oraz pięć skrzyżowań. Trasa ma po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Co ważne, Strabag – budujący obwodnicę – wyrobił się na miesiąc przed kontraktowym terminem.

- Wyprowadzenie uciążliwego ruchu tranzytowego z miejskich ulic ma ogromne znaczenie dla ludzi i środowiska. Mieszkańcy Grodziska Mazowieckiego od wielu lat oczekiwali tej inwestycji, która zwiększy bezpieczeństwo i poprawi komfort życia. To także dobra wiadomość dla kierowców, szczególnie pojazdów ciężkich, zarówno tych które tranzytem przejeżdżały przez miasto, jak i tych jadących do licznych centrów logistycznych i obiektów przemysłowych. Do tej pory zmuszone były do przejazdu przez centrum miasta. Powstało jednocześnie dogodne połączenie z węzłem autostrady A2 - tłumaczy Waldemar Wójcik, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.

Obwodnica Grodziska Mazowieckiego otwarta. Miesiąc przed ter...

Na wspomnianą inwestycję czekano ponad dwadzieścia lat. Kierowcy musieli jednak uzbroić się w cierpliwość także na finiszu. Otwarcie pomyślano jako piknik, ze wspólnym przecinaniem wstęgi. Obwodnica została udostępniona kierowcom dopiero w poniedziałek – 6 lutego, o g. 6 rano.

- Ważny dzień dla kierowców i Mieszkańców Grodziska Mazowieckiego. Zachodnia Obwodnica miasta otwarta. Mieszkańcy przyjęli to z wielką radością. Mowa o ponad 7 km odcinku między węzłem „Grodzisk Mazowiecki” na autostradzie A2 a miejscowością Kałęczyn. To oddech dla miasta i wygoda dla kierowców - napisał Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego. - Co ciekawe, przy budowie drogi zastosowano nowatorską metodę wzmocnienia podłoża polegającą na konsolidacji statycznej nasypów obciążeniowych. Cieszę się, że udało nam się zrealizować tę inwestycję sprawnie i na czas - dodał. Marszałek wspomniał również, że inwestycja kosztowała 162 mln zł, z czego 134 mln to środki z Unii Europejskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Pirat drogowy w Lublinie

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie