OBWODNICA TARGÓWKA
Prace przeprowadzane są w ciągu ulic Gorzykowskiej, Handlowej i Ossowskiego, który potocznie nazywany jest "obwodnicą" Targówka. Cały projekt to wspólna inicjatywa Zarządu Dróg Miejskich i Targówka, w którą mocno zaangażowani byli okoliczni mieszkańcy oraz warszawscy radni.
Co już zrobiono?
Duża część prac związana z modernizacją "obwodnicy" Targówka jest już skończona. Gotowe jest już skrzyżowanie ulic Gościeradowskiej i Ossowskiego, a także zjazd przy Ossowskiego 9. Udało się też wybudować zatokę autobusową przy ulicy Handlowej oraz miejsca postojowe wzdłuż ulicy Ossowskiego w okolicy stacji metra. Niedługo powinny zakończyć się prace związane z przebudową ronda u zbiegu ulic Gorzykowskiej, Myszkowskiej i Handlowej. Na rondzie łączącym ulice Ossowskiego, Witebską i Prałatowską trwa przebudowa wodociągu. Drogowcy układają też asfalt na ścieżce rowerowej wzdłuż Gorzykowskiej.
CZYTAJ TAKŻE: Plac Zawiszy do przebudowy? Są plany, deklaracje, ale nie ma pieniędzy. Inwestycja znów odłożona na półkę
Prace z pewnością byłby bardziej zaawansowane, ale drogowcy muszą mierzyć się z różnymi trudnościami. Przede wszystkim ulice na czas prac nie są zamykane. Ruch uliczny nie pomaga w przebudowie ulic czy rond. Dlatego roboty podzielone są na etapy. - Wpływ na wydłużenie realizacji ma też szereg innych, często zupełnie niespodziewanych trudności. Poza takimi jak niezinwentaryzowane sieci podziemne czy przedłużające się uzgodnienia z gestorami tych sieci, roboty opóźniają wykopane podczas robót znaleziska. Tak było na ul. Miodowej, gdzie prace archeologiczne wstrzymały przebudowę ulicy na dwa miesiące. Na Targówku także natrafiliśmy na zabytki archeologiczne – pod ul. Ossowskiego wykopano przedwojenny bruk. Zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków musimy przeprowadzić badania archeologiczne, które obecnie wstrzymują dalsze roboty na terenie ok. 2 tys. m.kw. - informuje ZDM. Ostatnio nie pomaga też pogoda. Deszcz sprawia, że prace wymagające suchego podłoża muszą być wstrzymywane.
Co jeszcze się zmieni?
Modernizacja "obwodnicy" Targówka zakłada wiele większych i mniejszych przedsięwzięć. Dużo zmian zajdzie np. w organizacji ruchu. - Na jezdni wyznaczymy po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, zaś pozostałą przestrzeń wykorzystamy do wyznaczenia miejsc postojowych. W sumie w ten sposób pojawi się 140 miejsc do parkowania - dodaje ZDM. Ponadto skrzyżowania ul. Handlowej z ul. Gorzykowską, ul. Pratulińską i Kołową zostaną staną się rondami, co powinno nieco usprawnić ruch samochodów i autobusów.
Dobre wieści także dla pieszych. Powstaną nowe przejścia przez ulicę Handlową (między ul. Lusińską a ul. Kołową, przy ul. Lusińskiej, ul. Mokrej i ul. Szczepanika). Wszystkie będą wyposażone w azyle. Modernizacji doczekają się też chodniki (ZDM planuje ułożyć łącznie ponad 20 tys. m kw. płyt). Rowerzyści ucieszą się z ponad 3 km ścieżki rowerowej, a biegacze będą mogli skorzystać z pierwszej po prawej stronie Wisły ścieżki o nawierzchni nieutwardzonej. Wzdłuż chodników pojawią się nowe ławki, stojaki na rowery oraz latarnie. Drogowcy nie zapomnieli o zieleni. - Posadzimy 211 nowych drzew: głównie klony, jesiony, graby i brzozy. Urządzimy również zieleń niską – w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków - zapewnia ZDM.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?