Zmiany na Ochocie dotyczą dopuszczenia dwukierunkowego ruchu rowerów na lokalnych uliczkach jednokierunkowych Filtrów i Starej Ochoty. Ma stać się to możliwe dzięki tabliczkom „nie dotyczy rowerów” do znaków zakazu wjazdu, a także dzięki kontrapasom rowerowym w rejonie ochockich skrzyżowań.
Zarząd Dróg Miejskich zapewnia, że prowadzone przez drogowców prace będą uprzykrzać życie mieszkańcom ok. miesiąc z zaznaczeniem, że na każdej z ulic powinny trwać nie dłużej niż dwa tygodnie.
Ulice, na których pojawią się nowe rozwiązania dla rowerzystów:
- Aplikancka
- Barska
- bł. Ładysława z Gielniowa
- Częstochowska
- Dantyszka
- Filtrowa
- Górnickiego
- Jesionowa
- Joteyki
- Kaliska
- Kromera
- Langiewicza
- Lelechowska
- Łęczycka
- Nowogrodzka
- Orzechowska
- Radomska
- Rapackiego
- Reja
- Rokosowska
- Rudawska
- Sędziowska
- Sękocińska
- Siewierska
- Słupecka
- Solariego
- Trybunalska
- Warszewickiego
- Węgierska
- Zimorowicza
Utrudnienia na Ochocie
ZDM przeprasza i uprzedza, że w momencie wykonywania prac na konkretnych ulicach może zostać wprowadzony zakaz parkowania czy też ustanowienie dwukierunkowego ruchu aut na odcinkach, które normalnie są jednokierunkowe. I dodaje, że prace nie spowodują zmniejszenia liczby legalnych miejsc parkingowych na ulicach.
- Przyjęte rozwiązania projektowe są dostosowane do kameralnego charakteru Starej Ochoty. W trosce o estetykę progi zwalniające zostaną wykonane w tym samym kolorze co nawierzchnia jezdni. Nie ma też planów montażu słupków blokujących. Ponadto, w stosunku do swojej pierwotnej wersji prezentowanej w 2017 roku, projekt został poddany zmianom zgodnym z oczekiwaniami mieszkańców. Oznacza to m.in. rezygnację z zabudowy części zatok postojowych. W efekcie projekt nie wpływa na sytuację parkingową - dodają drogowcy.
"Ochota na rower" - Co się zmieni?
W efekcie powstanie m.in. dwukierunkowy ruch rowerów na ulicach jednokierunkowych dla aut. Rozwiązanie nie stwarza żadnego zagrożenia w ruchu, bo rowery są widoczne dla kierowców, a na kameralnych drogach ruch nie jest wielki.
Poza tym ZDM podkreśla, że tam, gdzie dotychczas to nie nastąpiło, wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę. Strefa “Tempo 30” wiąże się z projektem z budżetu obywatelskiego “Uspokojenie ruchu na Starej Ochocie”. Spowolnienie Ochoty ma również wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów. - Uspokojenie ruchu pozwala na bezpieczne dopuszczenie ruchu rowerem “pod prąd” bez konieczności wyznaczania kontrapasa na całej długości ulicy. W jedną stronę rowerzyści poruszać się będą tak jak dotychczas, czyli na zasadach ogólnych razem z samochodami. Specjalnie oznakowanie na wlotach i wylotach ulic jednokierunkowych będzie informować wszystkich uczestników ruchu, że rowerem można się tam poruszać również w przeciwnym kierunku - czytamy dalej.
POLECAMY TEŻ:
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?