Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Od 1 grudnia pojedziemy buspasem na Górczewskiej

Redakcja
Polskapresse
Pasażerowie z Woli i Bemowa będą mogli od 1 grudnia jeszcze szybciej dojechać autobusem do centrum Warszawy. Wszystko dzięki nowemu buspasowi, który zostanie uruchomiony wzdłuż ul. Górczewskiej. W celu wzmocnienia komunikacji na tym ciągu, zwiększona zostanie częstotliwość linii 523, a ul. Górczewską rozpocznie kursowanie także linia 512.

Podczas budowy II linii metra kluczowe znaczenie ma uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej. Daje mieszkańcom miasta wybór – może mniej komfortowy, ale szybszy przejazd komunikacją miejską lub wolniejszy, „w zaciszu” swojego samochodu. Alternatywa jest taka, że w korkach solidarnie będą stali wszyscy - i samochód, którym jedzie jedna osoba i autobus z prawie 200 pasażerami. Sprawdzonym sposobem na przyspieszenie komunikacji są buspasy.

Na czas budowy metra przy placu Wileńskim, zostały wytyczone tymczasowe buspasy na Jagiellońskiej i Targowej. Od granic miasta, o odcinek pomiędzy ulicami Krynoliny i Fantazyjną, wydłużono buspas na Radzymińskiej w kierunku centrum, a od 1 grudnia do stołecznych buspasów „dołączy” ten wzdłuż Górczewskiej.

Został wytyczony na czterokilometrowym odcinku między ulicami: Powstańców Śląskich i Młynarską – w kierunku centrum. Będzie działał w godzinach porannego i popołudniowego szczytu (7.00 – 10.00 oraz 14.00 – 19.00), a więc w czasie (dotyczy to zwłaszcza godzin porannych), gdy już teraz często są odnotowywane opóźnienia linii autobusowych. Na buspas „wjadą” także taksówki oraz pojazdy Miejskiego Transportu Osób Niepełnosprawnych – czyli busy przewoźników, którzy świadczą usługi na podstawie umów z Urzędem m.st. Warszawy (dla MTON jest dostępny także buspas na Radzymińskiej, a kolejne będą „otwierane” stopniowo, wraz z aktualizacją projektów organizacji ruchu).

Korzyści z buspasa na Górczewskiej będą szczególnie odczuwalne w czasie budowy II linii metra. Buspas pozwoli usprawnić kursowanie linii, które z uwagi na trasę i częstotliwość są swego rodzaju „kręgosłupem” komunikacyjnym na linii wschód - zachód i mają ogromne znaczenie nie tylko dla mieszkańców Bemowa, ale także innych, często odległych dzielnic. Mowa tu choćby o linii 190, kursującej przez ciąg Trasy W-Z na Targówek i dalej do Marek, linii 109 - zapewniającej dojazd do centrum, a także linii E-2 na Mokotów i Wilanów. Aby efektywnie wykorzystać dostępny tabor przy dużej częstotliwości kursowania, konieczne jest zminimalizowanie ryzyka utknięcia autobusów w korkach, zwłaszcza na długiej trasie, „przez plac budowy”. Do tego przyczyni się nowy buspas.

Czytaj także: Nielegalna reklama znów przysłania Pałac Kultury (ZDJĘCIA)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto