Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

„Okno na Warszawę”. Nowe stare święto stolicy

Redakcja
Klasyczne samochody, gadżety związane z Warszawą, pokazy filmów, ...
Klasyczne samochody, gadżety związane z Warszawą, pokazy filmów, ... Kamil Fejfer
Klasyczne samochody, gadżety związane z Warszawą, pokazy filmów, konkursy. Tak wyglądało nieoficjalne święto stolicy.

Okno na Warszawę. Galeria zdjęć »

Odwiedzający budynek Galerii Muzeum Drukarstwa Warszawskiego przy Marszałkowskiej 3/5 mogli w sobotę skorzystać z nietypowych atrakcji.

- Wydawało się nam, że w Warszawie brakuje takiej imprezy, która zbierałaby w jednym miejscu różne fajne inicjatywy związane z miastem. Okazało się, że istnieje mnóstwo różnych stowarzyszeń, fundacji, ludzi prywatnych, którzy tworzą coś wartościowego - mówi Magda Liwosz z inicjatywy Okno na Warszawę.

- Chcielibyśmy powalczyć ze stereotypem Warszawy jako miasta nie dla ludzi. Chcieliśmy pokazać, że stolica jest miastem otwartym, pełnym ciekawych ludzi, chcących coś wnieść od siebie dla miasta - dodaje.

Udostępnij artykuł na Facebooku

Jedną z atrakcji, jaką można było zobaczyć w ramach inicjatywy Okno na Warszawę, jest „Emocjonalna mapa Warszawy”. Zabawa polegała na umiejscawianiu na mapie miasta karteczek z podpisami, informującymi o jakimś szczególnym stosunku do danego miejsca. - Na przykład ktoś oznaczył ulicę Romantyczną, o której ja nie miałam pojęcia - mówi Justyna Czarnocka ze stowarzyszenia Maslaw. - Dzieci zaznaczały głównie swoje szkoły, czy domy - dodaje Czarnocka.

Zobacz również:

W obiekcie można również znaleźć stoisko na którym trwały prace nad odtworzeniem syreny sport. Jak mówił MM-ce Marcin Możejko, prototyp tego samochodu miał zaledwie 35 koni mechanicznych.

W obiekcie było również sporo designu związanego z Warszawą. Można było kupić kubki, porcelanę, kasetony, koszulki. - To są zupełnie świeże spojrzenia na warszawską symbolikę. Wszystko krąży wokół Pałacu Kultury, Syrenki, słowa Warszawa, rozpoznawalnych budynków warszawskich - mówi Bożena Przyłuska z firmy Hellowawa.

- Wiele Osób jest zaskoczonych tym, że w taki sposób można pokazywać Warszawę. Do tej pory miasto było przedstawiane w sposób bardzo historyzujący. Jej wizerunek jest zakorzeniony głęboko w tragicznej przeszłości, smutny. Ja próbuję ten wizerunek odczarować, stworzyć zupełnie świeże, nowoczesne, współczesne miasto - stwierdza Przyłuska. - To kawałek Warszawy do wywiezienia przez turystów - podkreśla.


Histeria po śmierci Kim Dzong Ila w... Warszawie

Pojechali metrem bez spodni 2012 [zdjęcia]

Palili jointy przed Sejmem [zdjecia + wideo]

Dni Cipki wracają! Muszelki, kuciapki będą świętować

dodaj artykułdodaj wpis do blogadodaj fotoreportażdodaj wydarzenie
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto