Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszustwa na pracownika banku. Policja publikuje nagranie ku przestrodze. Jak nie dać się okraść? Coraz śmielsze metody wyłudzaczy

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
naszemiasto.pl/archiwum
Policja opublikowała otrzymane od 26-latki nagranie na którym słychać jak podając się za pracownika banku oszust, próbuje namówić kobietę do zainstalowania aplikacji, która pozwoli na przeglądanie jej działalności na telefonie. W tym dostępy do kont bankowych.

Nagranie opublikowała komenda w Piasecznie. Mężczyzna przedstawił się jako pracownik banku, zaniepokojony jak słychać na nagraniu wykrytą przez bank podejrzaną transakcją na jej koncie. W trakcie rozmowy oczywiście oferuje pomoc, zapewnia że trzeba ustalić w jaki sposób wykradziono dane, a także podaje swoje. Zmyślone dane, numer pracownika banku, żeby uwierzytelnić się w oczach rozmówcy.

Kilkukrotnie w głosie mężczyzny podającego się za pracownika banku słychać jednak zwroty brzmiące co najmniej mało profesjonalne jak na pracownika infolinii banku

-Połączymy Panią z działem technicznym, żeby nie wiem…sprawdzić jak ukradziono Pani dane. Oczywiście nie każdy zwróci na to uwagę, podobnie jak na fakt, że aplikacja, którą poleca zainstalować oszust to w rzeczywistości tzw. zdalny pulpit. Aplikacja umożliwiająca oglądanie co użytkownik robi na swoim telefonie, w tym jak wpisuje hasła do aplikacji np. bankowych.

Możliwe jest wtedy przejrzenie notatek, rozmów, sms-ów, historii połączeń i wszystkich innych danych pozwalających także na oszukanie naszych najbliższych. Szczególnie ważne, żeby zweryfikować podczas rozmowy czy naprawdę rozmawiamy z pracownikiem banku. Np. poprzez sprawdzenie bankowych numerów telefonów, ale pamiętajmy także, że pracownicy banku mają nasze dane i mogą co najwyżej zweryfikować informacje dotyczące konta, a nie prosić o podanie danych. Szczególnie uważajmy na to komu podajemy numer PESEL.

W przedmiotowej rozmowie klientka pytana o informacje do konta słyszy, że oszust zapisuje sobie informacje zamiast je np. potwierdzić podczas weryfikacji czy jesteśmy użytkownikiem konta. Należy szczególnie uważać na takie kwestie podczas rozmów z potencjalnymi pracownikami banku. Poniżej zamieszczamy pełne nagranie udostępnione przez policje.

W tym przypadku mieszkanka Piaseczna nie dała się oszukać i sama ostrzega dziś innych przed oszustami wymuszającymi instalację aplikacji tzw. zdalnego pulpitu. Jednocześnie policjanci apelują, że jeżeli ktoś rozpoznaje głos oszusta na nagraniu proszony jest o kontakt z Komendą Powiatową Policji w Piasecznie lub najbliższą jednostką policji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto