Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Otwarcie Nowolazurowej. Kierowcy znów mogą z niej korzystać

ap
Otwarcie Nowolazurowej. Kierowcy znów mogą z niej korzystać
Otwarcie Nowolazurowej. Kierowcy znów mogą z niej korzystać materiały prasowe
Otwarcie Nowolazurowej już za nami. Ulica została przywrócona dla ruchu. Kierowcy mogą korzystać z ponad kilometra nowej drogi, nowego ronda i dwóch wiaduktów, a rowerzyści ze ścieżek rowerowych.

Otwarcie Nowolazurowej. Kierowcy znów mogą z niej korzystać


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


Ulica Nowolazurowa została oficjalnie otwarta. Od teraz kierowcy mogą korzystać z ponad nowej drogi, ronda, dwóch wiaduktów, a rowerzyści z dwukilometrowej ścieżki rowerowej. Pojawiło się również 250 krzewów, a także 16 tys. metrów kwadratowych trawników. Budowa drugiego odcinka ulicy trwała od stycznia 2014 roku. Inwestycja pochłonęła 67,3 mln zł netto.

Dzięki wybudowanym wiaduktom, zostały ze sobą połączone dwie dzielnice - Włochy i Bemowo. Po wiaduktach przebiega 520 metrów nowej drogi. W ramach przebudowy drugiego odcinka (remont pierwszego został zakończony w 2013 roku), oddano do ruchu 0,5 fragment drogi od ul. Chrościckiego do Połczyńskiej.

W ramach zadania spółka przebudowała również 0,6-kilometrowy odcinek drogi w ciągu ul. Połczyńskiej, wybudowała rondo na skrzyżowaniu ulic Nowolazurowej z Połczyńską oraz dwa niezależne wiadukty drogowe nad terenami PKP.

Ulica zyskała też sporo terenów zielonych - na 16 tys. metrów kwadratowych posadzono 122 drzewa - jesiony, klony, róże, brzozy, świerki i derenie białe - a także 250 krzewów.

Czytaj też: Remont Dworca Centralnego. Widać już antresolę i nowe latarnie [ZDJĘCIA]

- Przy użyciu maszyn wyposażonych w system sterowania 3D wykonaliśmy roboty ziemne i warstwy konstrukcyjne pod jezdnią. Dzięki tej technologii prace zrealizowaliśmy szybciej oraz z dużą precyzją – komentuje Andrzej Polit, Kierownik Budowy, Skanska.

- Największym wyzwaniem podczas tej realizacji była praca na terenie kolejowym. Prowadzenie robót wymagało szeregu uzgodnień, opracowania regulaminów, ustalenia terminów wyłączeń sieci trakcyjnej i zamknięć torowych oraz zdobycia pozwolenia na wejście na były teren Spółki PKP - mówi Kierownik Budowy. - Aby pokonać wszystkie trudności, w początkowej fazie zaangażowaliśmy szereg osób w celu aktualizacji uzgodnień, opracowania harmonogramów robót (zamknięcia torowe należało zamówić na 105 dni wcześniej), opracowania i uzgodnienia zamiennych projektów oraz opracowania regulaminu zamknięć torowych. W późniejszej fazie został wyznaczony jeden koordynator, który czuwał nad wszystkimi pracami związanymi z robotami na terenie klejowym - dodaje.

Remont drugiego odcinka ulicy był niezwykle ważny. Dzięki przebudowie zwiększył się komfort podróżujących, a także bezpieczeństwo jazdy. - To, co zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo ruchu na tym odcinku, to bezkolizyjne przejście nad torami, nowe oświetlenie jezdni po obu stronach, a także wydzielone ścieżki rowerowe. Rowerzyści będą mieli do dyspozycji 2 km nowej trasy – komentuje Tomasz Ostalczyk, Menadżer Projektu, Skanska.

Czytaj też: Rewitalizacja DH Smyk. Powróci Centralny Dom Towarowy z lat 50. [WIZUALIZACJE]


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto