Pandemia robi z warszawiaków rowerzystów. Na dwa koła przerzuciło się ponad 17 proc. mieszkańców

Redakcja
Natężenie ruchu w szczycie porannym 2020 odnotowano niższe niż analogiczne w 2019r. Mogła na to wpłynąć pandemia COVID-19 (coraz bardziej popularna praca zdalna = mniej podróży do pracy. 

Średnio ruch w szczycie porannym spadł o 24,7%. Inaczej ma się sytuacja w przypadku szczytu popołudniowego - ruch dla godziny szczytu popołudniowego wzrósł sumarycznie o 25,2%.

Może to wynikać z faktu, że w czasie epidemii bardzo dużo osób zmieniło tryb pracy na zdalny, co przekłada się na mniejszy udział porannych podróży do pracy. Z kolei motywacje podróży popołudniowych, które często są nieobligatoryjne i nie związane z domem nie zmieniły się (a wręcz mogło ich przybyć w związku z izolacją i potrzebą aktywności fizycznej) 

Kolejna informacja na następnej stronie >>>
Natężenie ruchu w szczycie porannym 2020 odnotowano niższe niż analogiczne w 2019r. Mogła na to wpłynąć pandemia COVID-19 (coraz bardziej popularna praca zdalna = mniej podróży do pracy. Średnio ruch w szczycie porannym spadł o 24,7%. Inaczej ma się sytuacja w przypadku szczytu popołudniowego - ruch dla godziny szczytu popołudniowego wzrósł sumarycznie o 25,2%. Może to wynikać z faktu, że w czasie epidemii bardzo dużo osób zmieniło tryb pracy na zdalny, co przekłada się na mniejszy udział porannych podróży do pracy. Z kolei motywacje podróży popołudniowych, które często są nieobligatoryjne i nie związane z domem nie zmieniły się (a wręcz mogło ich przybyć w związku z izolacją i potrzebą aktywności fizycznej) Kolejna informacja na następnej stronie >>>Adam Jankowski / archiwum
Przez ostatni rok ruch rowerowy w Warszawie wzrósł o ponad 17 proc. To m.in. efekt pandemii koronawirusa. Mieszkańcy chętniej rezygnowali z komunikacji miejskiej i wybrali dwa koła. Szczegóły w tekście poniżej.

Pomiary ruchu rowerowego w czasie pandemii

Jak co roku miasto opublikowało raport z pomiarów rowerowych w Warszawie. Badania pokazują m.in. ile w stolicy jest rowerzystów i które ścieżki są najpopularniejsze. - Tegoroczna edycja jest wyjątkowa ze względu na trwającą pandemię. Z zadowoleniem odnotowujemy, że ruch rowerowy wzrósł o ponad 17% - informuje Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej.

ZOBACZ najciekawsze informacje o rowerzystach w Warszawie. Kliknij zdjęcie, aby poznać dane.

Natężenie ruchu w szczycie porannym 2020 odnotowano niższe niż analogiczne w 2019r. Mogła na to wpłynąć pandemia COVID-19 (coraz bardziej popularna praca zdalna = mniej podróży do pracy. 

Średnio ruch w szczycie porannym spadł o 24,7%. Inaczej ma się sytuacja w przypadku szczytu popołudniowego - ruch dla godziny szczytu popołudniowego wzrósł sumarycznie o 25,2%.

Może to wynikać z faktu, że w czasie epidemii bardzo dużo osób zmieniło tryb pracy na zdalny, co przekłada się na mniejszy udział porannych podróży do pracy. Z kolei motywacje podróży popołudniowych, które często są nieobligatoryjne i nie związane z domem nie zmieniły się (a wręcz mogło ich przybyć w związku z izolacją i potrzebą aktywności fizycznej) 

Kolejna informacja na następnej stronie >>>

Pandemia robi z warszawiaków rowerzystów. Na dwa koła przerz...

Z raportu dowiesz się m.in.:

  • Ilu rowerzystów jest w stolicy i gdzie spotkamy ich najwięcej.
  • Ile przejeżdża jednośladów przez warszawskie mosty.
  • Ilu użytkowników sieci rowerowej korzysta z kasków ochronnych.
  • O której godzinie na ścieżkach jest najwięcej rowerzystów
  • Jakie rowery są najpopularniejsze

Pierwsze ręczne pomiary ruchu rowerowego zostały przeprowadzone w 2014 r. Od tego czasu odbywają się cyklicznie raz do roku.

Sytuacja jak nigdy

Pomiary odbyły się w trakcie pandemii koronawirusa - w czerwcu oraz w lipcu. Z danych wynika, że COVID-19 odciska swój ślad na nawykach transportowych warszawiaków. Pomiary prowadzone są metodą wideorejestracji przy użyciu kamer o parametrach umożliwiających identyfikację badanych cech rowerzystów. Szczegółowe informacje poznasz po kliknięciu zdjęcia.

Natężenie ruchu w szczycie porannym 2020 odnotowano niższe niż analogiczne w 2019r. Mogła na to wpłynąć pandemia COVID-19 (coraz bardziej popularna praca zdalna = mniej podróży do pracy. 

Średnio ruch w szczycie porannym spadł o 24,7%. Inaczej ma się sytuacja w przypadku szczytu popołudniowego - ruch dla godziny szczytu popołudniowego wzrósł sumarycznie o 25,2%.

Może to wynikać z faktu, że w czasie epidemii bardzo dużo osób zmieniło tryb pracy na zdalny, co przekłada się na mniejszy udział porannych podróży do pracy. Z kolei motywacje podróży popołudniowych, które często są nieobligatoryjne i nie związane z domem nie zmieniły się (a wręcz mogło ich przybyć w związku z izolacją i potrzebą aktywności fizycznej) 

Kolejna informacja na następnej stronie >>>

Pandemia robi z warszawiaków rowerzystów. Na dwa koła przerz...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie