Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie w Toruniu jeżdżą on-line

redakcja
redakcja
Od początku stycznia za bilet w komunikacji miejskiej można płacić przez telefon komórkowy. Proste, wygodne i chyba funkcjonalne, bo torunianie z tej możliwości korzystają chętnie.

Za tramwaj zapłać telefonem1176 biletów jednorazowych, 66 sieciówek, 11 biletów na jedną linię to wynik elektronicznego sytemu sprzedaży biletów w pierwszych dwóch tygodniach stycznia. Wynik chyba imponujący, tym bardziej że można przypuszczać, że nie wszyscy zainteresowani już wiedzą o takiej możliwości. Żeby kupić bilet nie odwiedzając kiosku, czy nie opóźniając odjazdu pojazdu, wystarczy nam komórka z dostępem do Internetu, ściągnięta aplikacja moBILET i zasilone na dowolną kwotę konto.Początkowo wątpliwości budziła konieczność wpisywania numeru bocznego pojazdu, które jest zabezpieczaniem zakupu na konkretny przejazd. W praktyce nie jest to zbytnio uciążliwe. Osoby, które korzystały już z systemu, podkreślają łatwość jego obsługi. Na podobnej zasadzie można w Toruniu płacić za pakowanie, teraz nasze miasto dołącza do grona miast w których w taki sposób zapłacimy za bilet komunikacji miejskiej. Biorąc pod uwagę szeroki dostęp do telefonów i powszechną elektronizację, pomysł wydaje się trafiony. Przede wszystkim jest bezobsługowy, wymaga jedynie kliknięcia przez pasażera, ale jednocześnie pozwala zaoszczędzić czas, rozumieją to szczególnie kupujący bilety miesięczne.Elektroniczny bilet krok po krokuJak skorzystać z mobilnego biletu? Pierwszy krok to rejestracja w systemie moBILET, za pomocą Internetu, bądź SMSa (na numer 7055, o treści MOBILET, koszt 0,50 zł plus VAT). Po wykonaniu tej czynności otrzymamy dwie informacje zwrotne, pierwszą zawierającą hasło i login do systemu, drugą z linkiem do pobrania aplikacji. Po jej zainstalowaniu wystarczy zasilić swoje konto dowolnym przelewem. To wszystko, później pozostaje nam tylko kasować wirtualny bilet. Wsiadając do autobusu, bądź tramwaju musimy zapamiętać numer boczny pojazdu (znajdzie się najczęściej nad wejściem do pojazdu), trzeba go wpisać po wybraniu odpowiedniego biletu w swoim telefonie. Na wykonanie operacji mamy 30 sekund. Po wciśnięciu komunikatu „kasuj" możemy jechać.Kto za to płaci? Jak informuje Urząd Miasta: - Miasto nie ponosi żadnych kosztów związanych z wdrożeniemi utrzymaniem systemu moBILET. Koszty ponoszone przez pasażera to - w przypadku aktywacji sms-em -jednorazowy koszt wysłania smsa aktywacyjnego (50gr + VAT). Do tego oczywiście cena zakupionego biletu i koszt jego przesłania (połączenie internetowe - zależy od umowy jaką posiada pasażer z operatorem telefonii komórkowej).Wynagrodzenie firmy obsługującej system jest prowizyjne i wynosi odpowiednio: 3,5% od wielkości miesięcznej sprzedaży biletów jednorazowych i krótkookresowych oraz 2% od wielkości miesięcznej sprzedaży biletów miesięcznych (plus VAT). Wysokość rabatu udzielana podmiotom gospodarczym (np. kioski) przy zakupie tradycyjnych biletów jednorazowych wynosi 4,86 %.Żaneta Lipińska-Patalon 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto